شناسهٔ خبر: 49593360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جزئیات جدید درباره آزمایش موشکی مخوف کره شمالی از قطار+ فیلم

دولت کره شمالی اعلام کرد آزمایش موشکی اخیر که از یک خط راه آهن انجام شد، یک عملیات ضدحمله احتمالی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، پیونگ یانگ اعلام کرد موشک‌هایی که روز چهارشنبه از سوی کره‌شمالی پرتاب شدند برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی از سوی هرکشور تهدیدکننده بودند.

بر این اساس، این موشک‌ها با برد ۸۰۰ کیلومتر با عبور از مناطق هوایی کره شمالی به هدفی در سواحل شرقی این کشور اصابت کردند.

شب گذشته مقامات کره‌جنوبی و ژاپن از شناسایی دو موشک از سوی کره‌شمالی خبر دادند. این اقدام تنها چند روز پس از آزمایش موشک‌های کروز انجام شد که می‌تواند دارای قابلیت هسته‌ای هم باشد.

این اقدام کره‌شمالی از سوی برخی کشور‌ها مورد انتقاد قرار گرفت، به طور مثال آمریکا مدعی شد: «این اقدام نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و تهدیدی برای همسایگان پیونگ یانگ محسوب می‌شود.»

<div id="video-display-embed-code_14732794"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/7896285/14732794?width=400&height=300"></script></div>

عضو هیئت رئیسه دفتر سیاسی حزب حاکم کارگران کره، در این باره گفت: «سیستم موشکی حمل شده توسط راه‌آهن به عنوان یک ضدحمله عمل می‌کند که می‌تواند ضربه‌ای چندجانبه و شدید به نیرو‌های تهدیدکننده وارد کند.»

گفتنی است «مون جائه-این»، رئیس جمهور کره جنوبی حین پرتاب موشک در محل حاضر بوده است.

کم‌تراز سه ساعت بعد، طبق اعلام وزارت دفاع کره جنوبی، این کشور یک موشک بالستیک از زیردریایی سه‌هزار و ۷۰۰ تنی خود با نام «راکس دوسان آن چانگو» پرتاب کرده است. این وزارت بدون اعلام جزئیات بیشتر تنها به ذکر این نکته که «موشک درست به هدف خود برخورد کرده» بسنده کرد.

انتهای پیام/

نظر شما