شناسهٔ خبر: 49590380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش ملایر اختصاص یافت

همدان- ایرنا- فرماندار ویژه ملایر از اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت یک واحد آموزشی برای مساکن مهر این شهر خبر داد و گفت: امسال از محل محرومیت‌زدایی ۳۵ میلیارد تومان به این شهرستان تعلق گرفت که حدود ۵۰ درصد آن به آموزش و پرورش ملایر اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ "قدرت الله ولدی" روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر اظهار داشت: قرار است عملیات اجرایی این واحد آموزشی در شهرک ولیعصر(عج) از امسال آغاز و در مدت زمان ۲ سال تا سال ۱۴۰۲ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: علاوه بر این دبیرستان سردار سلیمانی و یک باب مدرسه خیرساز نیز در دست ساخت است که باید پیگیری لازم توسط آموزش و پرورش برای افتتاح این مدارس صورت گیرد.

فرماندار ویژه ملایر بر لزوم تکمیل هر چه سریعتر تعمیر و تجهیز سینما فرهنگیان تاکید و بیان کرد: روند واکسیناسیون فرهنگیان با ایجاد چهار مرکز در این شهر مطلوب است و بالای ۹۰ درصد از فرهنگیان شهرستان ملایر واکسینه شده‌اند.

ولدی با بیان اینکه تاکنون ۱۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان واکسینه شده‌اند و ۹۳ هزار نفر دُز اول و ۵۲ هزار نفر دُز دوم را دریافت کرده‌اند، افزود: واکسیناسیون دانش‌آموزان ۶ تا ۱۸ سال نیز بزودی آغاز می‌شود و همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید آموزش مجازی برقرار است و برای بازگشایی حضوری مدارس تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم.

وی همچنین خواستار ضدعفونی کامل مدارسی که ایام محرم در اختیار هیات‌های مذهبی بوده، شد و گفت: با توجه به افزایش شهریه مدارس هیات امنایی، ضرورت دارد آموزش و پرورش بر عملکرد این مدارس نظارت داشته باشد و طبق آئین‌نامه به وظایف خود عمل کنند.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه فرهنگیان و متولیان آموزش و پرورش خالصانه تحت هر شرایطی برای تربیت دانش‌آموزان ایثار می‌کنند، اظهار داشت: ایثار در هر موقعیتی به ویژه در آموزش و پرورش برای تربیت نیرویی که بتواند از نظر علمی خدمتگزار خوبی برای کشور باشد، ستودنی است.

ضرورت ارزیابی برنامه‌ یک‌ساله آموزش

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم برنامه‌ریزی برای یک سال مدارس و نظارت و بازرسی بر عملکرد آن شد و گفت: چنانچه کار اموزشی، فرهنگی و تربیتی خروجی نداشته باشد، فلسفه حوزه آموزش و پرورش زیر سوال می‌رود.

"هادی بیگی‌نژاد" ارزیابی از عملکرد آموزشی و اقدامات در تاریخ‌های مشخصی از سال‌تحصیلی را ضروری خواند و تاکید کرد: مواردی همچون شهریه و سایر موضوعات نباید ما را از اصل مطلب و خروجی آموزش در حوزه فرهنگی و تربیتی دور کند.

فرماندار: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش ملایر اختصاص یافت

افزایش ۱۰ درصدی شهریه مدارس هیات امنایی ملایر

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز به موفقیت‌های این حوزه در سال‌تحصیلی گذشته اشاره کرد و افزود: امسال بر خلاف سال‌های گذشته که افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی شهریه در مدارس هیات امنایی داشتیم، ۱۰ درصد افزایش شهریه خواهیم داشت.

"محمدرضا بشری" از آغاز مقدماتی برای بازگشایی مدارس و آمادگی مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: با فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای ثبت نام دانش‌آموزان، ثبت‌نام پایه اول ابتدایی از خرداد ماه آغاز و به صورت صد در صدی انجام شد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام بیش از ۹۸ درصد دانش‌آموزان دوره اول متوسطه و ۸۵ درصد دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه نیز انجام شده و ۱۵ درصد مابقی دوره دوم متوسطه برای ثبت‌نام منتظر نتایج آزمون‌های شهریور ماه هستند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه به دلیل شرایط بیماری کرونا بخش اعظمی از ثبت‌نام‌های دانش‌آموزان به صورت مجازی انجام شده است، اظهار داشت: برای سنجش دانش‌آموزان ورود به دبستان ۲ پایگاه در نظر گرفته شد که سنجش دانش‌آموزان در این پایگاه‌ها به صورت روزانه و با ثبت‌نام اینترنتی در حال انجام است.

تحصیل ۵۲ درصد دانش‌آموزان ملایری در رشته‌های نظری

بشری همچنین با اشاره به برگزاری امتحانات تمامی پایه‌ها به صورت مجازی به جز پایه نهم و دوازدهم، افزود: طرح هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم به خوبی اجرا شد و در حال حاضر ۵۲ درصد دانش‌آموزان این شهرستان در رشته‌های نظری و ۴۸ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

وی یادآور شد: در سفر سال گذشته رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور به این شهرستان، اعتبارات خوبی به پروژه‌های سینما فرهنگیان ملایر، مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و پروژه خیرساز  اختصاص یافت که در حال تکمیل است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر به ۴۱ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در شهرستان ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیرو، امسال ۶۵ کلاس با نیروهای خرید خدمت اداره می‌شوند.

به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز در شهرستان ملایر مشغول به تحصیل هستند و ۲۸ مدرسه هیئت امنایی در این شهرستان فعال است.

نظر شما