شناسهٔ خبر: 49585826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آشوری: رسیدن سوخت ایران به لبنان شکست همزمان محاصره و تحریم بود

نماینده مردم بندرعباس گفت: رسیدن سوخت ایران به لبنان و شکست همزمان محاصره و تحریم بر علیه جبهه مقاومت، نشانه پویایی و عظمت ایران اسلامی در منطقه و افزایش عمق نفوذ راهبردی ایران است.

صاحب‌خبر -

محمد آشوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: طی چند ماه اخیر با هدف اثرگذاری سوء بر اوضاع لبنان و تحولات منطقه، محاصره‌ای نانوشته بر علیه مردم این کشور به منظور دور کردن آنان از جبهه مقاومت و تحت فشار قراردادن جریان مقاومت در منطقه از سوی صهیونیست‌ها هدایت و راهبری شد اما تدبیر جریان مقاومت در منطقه و خرید محموله سوخت از جمهوری اسلامی ایران و رساندن این محموله به سوریه و حمل آن در روز جاری به لبنان، نمایشی تمام عیار بر علیه صهیونیست‌ها و نشانه روشنی بر شکست همزمان سیاست محاصره و تحریم بود.

وی با بیان این که اقتدار منطقه‌ای ایران موجب ثبات و حفظ توازن در منطقه شده است، خاطرنشان کرد: در این اقدام نه تنها محاصره لبنان که تحریم سوخت و میعانات گازی ایران شکسته شد و محموله سوخت ایران به سوریه رسید و از آن جا به لبنان حمل خواهد شد و این نشانه دیگری بر پیروزی مقاومت در منطقه با وجود تهدیدهای مستمر دشمنان است.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت همچنین تصریح کرد: جهان در حال خارج شدن از معادلات دوسویه استکباری است و مهم‌ترین مولفه در این زمینه مقاومت ملت‌ها است که ضمن حفظ انسجام درونی، مولفه‌های قدرت خویش را تقویت کند.

آشوری در بخش دیگری از این گفت‌وگو، خروج آمریکا از منطقه پس از دو دهه اشغالگری را نشانه‌ای از شکست سیاست‌های استعماری عنوان کرد و گفت: باید به شدت مراقب سیاست ناامن‌سازی کشورهای منطقه از طریق توطئه‌های جدید آمریکایی و صهیونیستی بود چرا که آنان برای جبران تصویر زننده فرارشان از منطقه، بی شک به دنبال ایجاد خلأ امنیتی در این کشورها هستند.

وی در پایان پیگیری سیاست هوشمندانه و فعال در قبال تحولات اخیر را بخشی از اصلی‌ترین برنامه‌های سیاست خارجی کشورمان برشمرد و بیان داشت: شمار زیاد کشورهای همسایه با ایران و تنوع نیازهای اقتصادی آنان یک فرصت بسیار ارزنده برای اقتصاد کشورمان برای شناسایی این نیازها و منطبق سازی سیاست‌های تولیدی و صادراتی است تا بتوانیم ضمن غلبه بر تحریم‌ها، پیوندهای فرهنگی و اجتماعی خود را نیز در سایه همکاری‌های سیاسی و اقتصادی تقویت کنیم.

انتهای پیام/ 88055

 

 

نظر شما