شناسهٔ خبر: 49581550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز فاز جدید طرح بررسی گونه‌های گیاهی برای فضای سبز قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز فاز جدید طرح مطالعاتی بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی با اقلیم شهر قم با استفاده از کارشناسان داخلی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیام جوادیان در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی گونه‌های سازگار با آب‌وهوای شهر قم اظهار کرد: با توجه به اینکه طی دو دوره سه‌ساله بررسی سازگاری گونه‌های گیاهی از سال ۹۰ توسط سازمان پارک‌ها با همکاری مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی انجام و بیش از ۱۰۰ گونه گیاهی مورد مطالعه قرار گرفت که با پایان گرفتن دوره دوم سه‌ساله، سازمان پارک‌ها در نظر دارد فاز جدید را در مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاه سازمان با توان داخلی کارشناسان خود ادامه دهد.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه در این خصوص انجام‌شده و لیست گونه‌های گیاهی با همکاری کارشناسان مرکز تحقیقات و همچنین متخصصین مرتبط با موضوع در شهرداری و سازمان‌های همکار در حال بررسی است و پس از تکمیل در کارگروه آموزش و تحقیقات بررسی‌شده و کار آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با  بیان اینکه بسترسازی در حال انجام بوده و بخشی از کار در سایت گیاهان دارویی بوستان علوی انجام خواهد شد تصریح کرد: در این سایت، گیاهان دارویی متناسب با اقلیم شهر کشت خواهد شد و مجموعه باغ گیاهان دارویی تشکیل می‌شود.

وی با اذعان به اینکه گونه‌های درختی و درختچه‌ای که زیرمجموعه گیاهان دارویی نباشند در مرکز تحقیقات بوستان غدیر کشت می‌شود افزود: با توجه به گونه‌های جدیدی که در دوره تحقیقات وارد فضای سبز شده امیدواریم با مدیریت طرح جدید بتوانیم در سال‌های آینده گونه‌های دیگری را نیز وارد فضای سبز شهر کنیم.

جوادیان گفت: تلاش داریم با استفاده از توان کارشناسی و بهره‌وری هزینه‌ها و استفاده از زیرساخت‌های ایجادشده بتوانیم حداکثر استفاده را از امکانات برده و نتایج خوبی را به دست آوریم.

انتهای پیام/78027

نظر شما