شناسهٔ خبر: 49578434 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا با اتفاقاتی غیرمنتظره آغاز شد

تحقیر دوباره بارسا، شکست منچستر با رونالدو

صاحب‌خبر -

 گروه ورزشی/ نخستین شب از فصل جدید رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، سه‌شنبه شب با برگزاری 8 دیدار آغاز شد. در گروه E، بارسلونا در اولین بازی اروپایی خود پس از جدایی لیونل مسی، در خانه 3-0 مغلوب میهمان آلمانی‌اش بایرن مونیخ شد. در حالی که بارسایی‌ها انگیزه زیادی داشتند انتقام باخت 8-2 دو فصل پیش خود را از بایرن مونیخ بگیرند، اما این میهمان آلمانی بود که با 3 گل توماس مولر (34)، روبرت لواندوفسکی (56 و 85) حریف‌اش را مغلوب کرد. لواندوفسکی پس از پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. جرارد پیکه مدافع بارسا پس از بازی تأکید کرد که چاره‌ای جز پذیرش نتیجه و قبول تفاوت میان دو تیم نیست. رونالد کومان، سرمربی هلندی بارسا هم با تأیید اظهارات پیکه عنوان کرد: «من هم با پیکه موافقم. می‌توان گفت که تفاوت دو تیم در نتیجه بازی نمود داشت اگرچه ما شروع خوبی داشتیم. وضعیت ما همین چیزی است که می‌بینید. فکر می‌کنم که تیم ما تیمی جوان و آینده‌دار است. باید بازیکنان‌مان را برای بازی‌های بعدی آماده کنیم. فعلاً وضعیت ما همین است.» در دیگر دیدار این گروه هم دیناموکیف اوکراین و بنفیکا پرتغال به تساوی بدون گل دست یافتند. اما در گروه H، یوونتوس که حال و روز خوشی در سری آ ایتالیا ندارد با 3 گل آلکس ساندرو (23)، پائولو دیبالا (45 پنالتی) و آلوارو موراتا (46) مالمو سوئد را شکست داد. در دیگر بازی این گروه چلسی مدافع عنوان قهرمانی در ورزشگاه استمفوردبریج موفق شد میزبانش تیم زنیت سن‌پترزبورگ روسیه را با تک گل روملو لوکاکو (69) شکست دهد. سردار آزمون مهاجم ایرانی زنیت از ابتدا تا انتهای این مسابقه در زمین حضور داشت.
در گروه G تیم‌های سویا و سالزبورگ 1-1 به کار خود پایان دادند و لیل و وولفسبورگ هم به تساوی بدون گل دست یافتند. از گروه F دیدار ویارئال و آتالانتا با تساوی 2 گله پایان یافت. در دیگر بازی این گروه تیم‌های منچستریونایتد و یانگ بویز در استادو وانکدورف شهر برن سوئیس به مصاف هم رفتند که با شکست 2-1 منچستریونایتد همراه شد. در این بازی شیاطین سرخ خیلی زود با گلزنی ستاره پرتغالی‌شان کریستیانو رونالدو در دقیقه 13 پیش افتادند اما اخراج مدافع این تیم آرون وان‌بیساکا در دقیقه 35 کار سرخپوشان منچستر را سخت کرد و در دقیقه 66 بود که ماومی انگامالئو گل تساوی را برای میزبان سوئیسی به ثمر رساند. جردن سیباچئو در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه دوم هم گلزنی کرد تا به این ترتیب شاگردان اولگنار سولسشایر بازی برده را ببازند. رونالدو در پایان بازی با انتشار پیامی در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نسبت به این باخت واکنش نشان داد: «این نتیجه‌ای نبود که ما می‌خواستیم اما الان وقت آن است که درست و حسابی تجدید قوا و روی بازی بعدی تمرکز کنیم.» منچستر 3 روز بعد دوباره با همین تیم در دور سوم جام اتحادیه روبه‌رو خواهد شد که البته آن بازی در ورزشگاه اولدترافورد برگزار خواهد شد.

رکوردهای اروپایی رونالدو
رونالدو که از ابتدا تا دقیقه 72 در زمین حضور داشت و سپس جای خود را به جسی لینگارد داد، به رکورد هم‌تیمی سابقش در رئال مادرید (ایکر کاسیاس) به‌عنوان دارندگان بیشترین تعداد بازی در لیگ قهرمانان اروپا رسید. رونالدو با انجام اولین بازی اروپایی خود در دوره دوم حضورش در منچستریونایتد، 177 بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته است. این اما تنها رکورد رونالدو نبود چرا که او با گلزنی در این بازی، یانگ بویز را به سی‌و‌ششمین تیم متفاوتی تبدیل کرد که در لیگ قهرمانان اروپا دروازه‌اش را باز کرده است. بجز لیونل مسی ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن هیچ بازیکن دیگری نتوانسته است در لیگ قهرمانان اروپا دروازه 36 تیم مختلف را باز کند.

حرکت تحسین‌برانگیز رونالدو پس از مصدوم کردن یک خانم
پیش از آغاز بازی منچستر و یانگ بویز در حالی که بازیکنان منچستریونایتد در حال گرم کردن خود در زمین مسابقه بودند، کریستیانو رونالدو توپی را به سمت دروازه شوت زد که این توپ با گذر از روی دروازه به پشت سر یکی از نیروهای تأمین امنیت کنار زمین که زنی میانسال بود، برخورد و او را نقش بر زمین کرد. فوق‌ستاره پرتغالی شیاطین سرخ بلافاصله به همراه پزشکان تیم منچستریونایتد بالای سر او حضور یافتند تا ضمن دلجویی از او وضعیتش را جویا شوند. پس از بازی هم رونالدوی 36 ساله مجدداً نزد این زن رفت و ضمن عذرخواهی دوباره بابت اتفاق به وجود آمده، پیراهنش را به عنوان یادگار به او داد که این حرکت مهاجم منچستریونایتد باعث خوشحالی بی‌وصف این نیروی تأمین امنیت شد.

نظر شما