شناسهٔ خبر: 49576262 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشریح اقدامات و عملکرد معاونت تحقیقات و فناوری علوم پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : خوشبختانه در چند سال اخیر همواره در رتبه بندی‌های صورت گرفته جز دانشگاه‌های برتر تیپ دو در کشور بوده ایم .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خدارحمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : خوشبختانه در چند سال اخیر همواره در رتبه بندی‌های صورت گرفته جز دانشگاه‌های برتر تیپ دو در کشور بوده ایم و با توجه به کسب رتبه اول در بسیاری حوزه‌ها در میان دانشگاه‌های تیپ دو، اخیرا درخواست داده ایم که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به جمع دانشگاه‌های تیپ یک اضافه شود.

او گفت : در حال حاضر در بحث عملکرد پژوهشی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در میان ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه هشتم را دارد و در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ دو در جایگاه نخست قرار داریم.

خدارحمی افزود: اختصاص بودجه سالیانه دو میلیارد تومانی برای پایان‌نامه‌های دانشجویی قابل قبول است.

او افزود: کمیته تحقیقات دانشجویی رتبه اول در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ ۲ و در کل کشور رتبه پنجم را کسب کرده است.

خدارحمی ادامه داد: در خصوص حمایت از تحقیقات در حوزه کووید تا کنون ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او افزود: وضعیت خوبی در تجهیزات تحقیقاتی داریم و در چندماه گذشته ۱۲ میلیارد تومان تجهیزات پیش بالینی برای دانشگاه خریداری شده است.

خدارحمی گفت: پیگیر اخذ مجوز پژوهشکده یا مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی هستیم.

او گفت: پارک فناوری سلامت کرمانشاه از اواخر پارسال راه اندازی شده و هم اکنون جز چهار پارکی در کشور است که ردیف مستقل بودجه دارد.

خدارحمی افزود: واحد فناور دانشگاه کسب رتبه اول فناوری در سه سال اخیر را به خود اختصاص داده است؛ ۱۶ واحد فناور که ۱۴ واحد آن دانش بنیان هستند ذیل مرکز رشد فناوری سلامت فعالیت دارند و فعالیت این شرکت‌ها توانسته ۲۰۰ شغل تمام وقت و پاره وقت ایجاد کند.

او افزود: در دوران کرونا مشخص شد که دانشگاه پتانسیل خوبی در تولید ماسک دارد، مانند ماسک‌های سه لایه، ماسک‌های n ۹۵ و n ۹۹ و در حوزه مقابله با کرونا نیز محصولاتی همچون دستگاه تصفیه هوا، دستگاه الکل پاش، دستگاه تولید دستکش، یخچال پرتابل، صفحه کلید صوتی آسانسور، دستگاه نوبت دهنده غیر لمسی را تولید کرد .

انتهای پیام/د

نظر شما