شناسهٔ خبر: 49572329 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام بیش از ۹۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرستان کرمانشاه انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خدادادیان مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۵ هزار اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این شهرستان داریم، گفت : از این تعداد ۱۰ هزار واحد تهیه و توزیع مواد غذایی است و ۵ هزار نیز اماکن عمومی مانند پارک ها، مهد کودک ها، مساجد، آرایشگاه ها، آموزشگاه‌ها و مدارس هستند.

او گفت : در ۶ ماهه امسال نزدیک به ۴۰ تن مواد غذایی فاسد و آلوده از این مراکز جع آوری و معدوم شده است.

او افزود: در این مدت حدود ۹۰ واحد صنفی متخلف به دادسرا معرفی شده اند و ۳۰۰ واحد پلمب یا اخطار پلمب دریافت کرده اند.

خدادادیان با اشاره به اهمیت سلامت آب مصرفی شهروندان افزود: در ۶ ماهه امسال بیش از ۱۰ هزار مورد از آب شرب نمونه برداری شده است که با وجود خشکسالی‌های امسال تاکنون اپیدمی در خصوص آلودگی آب نداشته ایم.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه همچنین از تخریب ۱۵ هکتار سبزی کاری آلوده در این مدت خبر داد و افزود: با توجه به خشک شدن رودخانه‌ها و وجود پساب‌های آلوده در این بستر، اراضی کشاورزی حاشیه‌ی رودخانه‌های شهر را به طور مستمر رصد می‌کنیم تا در صورت مشاهده کشت غیر مجاز نسبت به تخریب آن اقدام شود.

خدادادیان افزود: بسیاری از کشفیات ما با همکاری خوب مردم و شهروندان مسئولیت پذیر انجام می‌شود و در این رابطه از شهروندان می‌خواهیم تا گزارش تخلفات در حوزه مواد غذایی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند .

انتهای پیام/د

نظر شما