شناسهٔ خبر: 49570373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با وقوع طوفان حاره‌ای نیکلاس

قطعی برق بیش از ۱۸۶ هزار خانه در تگزاس

برق بیش از ۱۸۶ هزار خانه و کسب و کار در ایالت تگزاس آمریکا قطع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، پس از آنکه طوفان حاره‌ای نیکلاس سواحل ایالت تگزاس را درنوردید، برق بیش از ۱۸۶ هزار خانه و کسب و کار در این ایالت قطع شده است.
بنا بر اعلام پایگاه اینترنتی ردیابی قطع برق «پاور آوتج» (PowerOutage.US) آمریکا، بیش از ۵۰۰ هزار قطعی برق در تگزاس گزارش شده است.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به علت طوفان، وضع اضطراری در ایالت لوییزیانای مجاور تگزاس، اعلام کرده است.

<div id="video-display-embed-code_6985852"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3221570/6985852?width=350&height=250"></script></div>


طوفان نیکلاس فقط چند هفته پس از طوفان آیدا، پنجمین طوفان شدیدی که تا کنون سرزمین اصلی آمریکا را درنوردیده است، روی داد. طوفان آیدا ده‌ها نفر را کشت و برق بیش از یک میلیون نفر از ساکنان لوییزیانا را قطع کرد.
جان بل ادواردز فرماندار لوییزیانا در نشستی خبری هشدار داد سامانه‌های فاضلاب که هنوز از زمان وقوع طوفان آیدا گرفته هستند، ممکن است باعث وقوع سیل‌های برق آسا شوند.
وی افزود بیش از ۱۱۹ هزار خانه و کسب و کار در لوییزیانا هنوز پس از طوفان آیدا، برق ندارند.
سازمان محلی واکنش به بلایای طبیعی نیز اعلام کرد با آنکه تاثیرات طوفان نیکلاس جدی بود، آن‌ها نگران وقوع خسارت‌های بیشتری بودند. کانون این طوفان از ۵۵ کیلومتری جنوب شرقی هیوستون عبور کرد. هیچ مورد مرگ گزارش نشده است، اما در حالی که این طوفان از لوییزیانا عبور می‌کند، تهدید جان افراد هنوز به قوت خود باقی است.

نظر شما