شناسهٔ خبر: 49568615 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمع‌آوری بیش از ۶هزار نمونه دوپینگ در المپیک توکیو

تهران- ایرنا- سازمان بین المللی آزمایشات ضد دوپینگ اعلام کرد که این نهاد در اجرای برنامه ضد دوپینگ در بازی‌های المپیک توکیو با وجود چالش‌های ناشی از کووید۱۹، با جمع آوری ۶ هزار و ۲۰۰ نمونه، موفق عمل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این نمونه‌ها از بیش از  چهار هزار شرکت کننده در توکیو ۲۰۲۰ گرفته شده است و بیش از یک سوم جمعیت ورزشکاران دست کم یک بار آزمایش شده‌اند. تاکنون، ۶ مورد نقض قوانین ضد دوپینگ در نتیجه این برنامه کشف شده است و ورزشکاران مربوطه همگی قبل از انتقال پرونده به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) برای قضاوت نهایی به حالت تعلیق درآمده‌اند.

برجسته ترین آنها دونده انگلیسی سی‌جی یوجا بود که به‌عنوان یکی از اعضای تیم چهارنفره ماده امدادی چهار در۱۰۰ متر مدال نقره را کسب کرد.

متناسب با جمعیت بزرگترین کاروان‌های ملی شرکت کننده در بازی‌های توکیو ۲۰۲۰، بیشترین تعداد آزمایش بر روی ورزشکاران کمیته المپیک روسیه، چین، ایالات متحده، انگلیس و استرالیا انجام شده است. 

دوومیدانی، دوچرخه سواری، قایقرانی و وزنه برداری از جمله رشته‌هایی بودند که بیشترین فراوانی آزمایش کنترل دوپینگ را به خود اختصاص داده‌اند.

نظر شما