شناسهٔ خبر: 49559072 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۳۷۰۰ کسب و کار در خراسان رضوی ایجاد شد

مدیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: معین‌های اقتصادی مورد تایید این نهاد در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سه هزار و ۷۵۱ فعالیت یا کسب و کار را در استان ایجاد کرده و به بهره برداری رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی مدیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: معین‌های اقتصادی تاکنون هفت هزار و ۱۹۵ فعالیت اقتصادی یا کسب و کار خرد و متوسط را در سامانه رصد این نهاد به ثبت رسانده اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۱۵ فعالیت توسط گروه‌های کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بررسی و تایید شده که در صورت بهره برداری کامل از این فعالیت‌ها حدود ۴۵ هزار و ۳۴۶ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

او افزود: از مجموع فعالیت‌های اقتصادی تایید شده، سه هزار و ۹۳۵ مورد طرح ایجادی، ۲۷۲ مورد طرح تکمیلی، ۸۲۴ مورد طرح توسعه‌ای و ۲۸۵ مورد نیز ظرفیت خالی برای جذب سرمایه گذاری است.

مدیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۵۳۸ حساب سپرده روستایی در ۲۷ شهرستان در سامانه رصد معین‌های اقتصادی این نهاد ثبت شده که از این تعداد، حساب سپرده توسعه روستایی در ۲۴ شهرستان با تعداد ۲۵ هزار و ۸۰ عضو و حجم کل سرمایه ۹۸ میلیارد و ۹۵۶ میلیون ریال توسط این نهاد بررسی و تایید شده است.

لبافی بیان کرد: معین‌های اقتصادی شرکت‌های کارآفرینی یا سازمان‌های مردمی هستند که داوطلبانه در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی به لحاظ استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی به تعهد خود برای توانمندسازی مردم عمل می‌کنند و با بهره گیری از سرمایه مردم بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار برای آن‌ها فرصت کار و اشتغالزایی را فراهم می‌کنند.

او تصریح کرد: معین‌های اقتصادی خراسان رضوی با توجه به تاکید دولت سیزدهم در راستای استفاده از ظرفیت مردم که در گفتمان مسئولان ارشد دولتی نیز دیده شده است به فعالیت خود ادامه دادند و این طرح علاوه بر خراسان رضوی به ۱۶ استان دیگر کشور نیز تسری یافته است.

مدیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی تاکید کرد: کسب و کار‌های ایجاد شده توسط معین‌های اقتصادی در بهبود سرانه‌های درآمدی مردم، ایجاد اشتغال جدید و پایدار و مهاجرت معکوس مردم از شهر‌ها به روستا‌ها تاثیر زیادی دارد.

انتهای پیام//ا.د

نظر شما