شناسهٔ خبر: 49558770 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

بازتاب بازی شب‌گذشته پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان

صاحب‌خبر -

شب گذشته تیم پرسپولیس حریف تاجیکش را یک بر صفر شکست داد و اندکی بعد از این بازی با پروازی اختصاصی از این کشور راهی تهران شد.

پایان رافت پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد این پیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بازی حساسی برای هر دو تیم بود. هم استقلال تاجیکستان می‌خواست با استفاده از این فرصت به مرحله بعدی صعود کند و هم پرسپولیس برای برتری وارد زمین شده بود. با وجود این که بازی روی چمن مصنوعی برگزار می‌شد و این موضوع کار را برای پرسپولیس سخت کرده بود، اما هرچه از زمان بازی می‌گذاشت پرسپولیس بهتر می‌شد و بوی گل می‌داد.

اوافزود: عالیشاه، عبدی، ترابی و اسدی از نفرات خوب میدان بودند. نکته مهم این بود که با گذشت زمان، استرس بین بازیکنان بیش‌تر می‌شد و همین امر کار را سخت‌تر کرده بود. خوشحالیم که در پایان بازی مهدی ترابی با یک شوت زیبا دروازه حریف را باز کرد تا تیم به مرحله یک چهارم‌نهایی صعود کند.

او در پایان درباره شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: پرسپولیس شانس قهرمانی دارد اما کار سخت است. تیم‌هایی چون الهلال و النصر عربستان بازیکنان خوبی جذب کرده‌اند و تیم‌های خوبی هستند. البته درباره الهلال با توجه به بازی این تیم برابر استقلال، آن‌طورها هم که می‌گفتند تیم قدرتمندی نبود با این حال باید خودمان را آماده کنیم تا با یکی از تیم‌های عربستانی در مرحله بعدی بازی کنیم.

واکنش گل‌محمدی به برد تیمش برابر استقلال

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس پس از برد تیمش در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر استقلال تاجیکستان به این پیروزی واکنش نشان داد. او نوشت: تقدیم به همه هواداران عزیز. درود به شرف و غیرت بازیکنان و سپاس از همه بچه های کادر و زحمتکشان باشگاه پرسپولیس.

شوت عجیب ترابی؛ از تاجیکستان تا ترکمنستان!

“ورزش سه” در گزارشی نوشت، جدایی کنعانی‌زادگان، نوراللهی و شهریار مغانلو که سه ستاره سرخپوشان پایتخت در لیگ بیستم و مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بودند و با پایان فصل از این تیم جدا شدند، باعث شده بود تا نماینده ایران با شرایط سختی عازم تاجیکستان و مصاف با استقلال این کشور شود. با این حال پرسپولیسی‌ها هنوز مهره‌ای را در اختیار داشتند که توانایی تغییر جریان بازی را با خلاقیت فردی خود داشت و این بازیکن کسی نیست جز مهدی ترابی.
حتی خوش بین‌ترین هواداران پرسپولیس هم با نمایشی که میزبان مقابل هوادارانش داشت، فکر پیروزی در ۹۰ دقیقه را از ذهنشان بیرون کرده بودند و آرزو می‌کردند، کار تیمشان برای صعود حداقل به ضربات پنالتی نکشد. ترابی برای به ثمر رساندن این گل که شاید در آینده ارزشمندی‌اش خیلی بیشتر مشخص شود و به چشم بیاید، پیش از اینکه به توپ ضربه بزند، نیم نگاهی به سمت دروازه و جای دروازه‌بان داشت و با یک ضربه چیپ، انگار که با خط کش‌های مهندسی پیشرفته اندازه گیری کرده باشد، توپ را از بالای دست و سر گلر استقلال که تمام سعی خود را برای گرفتن توپ کرد، به زاویه مخالف و تور رساند تا بی‌شک مهم‌ترین چهره بازی در پایان یک مسابقه سخت و نفس گیر در شهر دوشنبه باشد.

مهدی ترابی طی دوران حضور در پرسپولیس همواره یکی از نفرات کلیدی سرخپوشان بوده و با توجه به توانایی‌هایی که این بازیکن داشت، پیش از پیوستن به اردوی سرخپوشان هم مشخص بود که چقدر می‌تواند در ادامه روند رو به پیشرفت پرسپولیس موثر باشد؛ با این حال اما گلی که از این بازیکن مستعد فوتبال ایران در تاجیکستان دیدیم، را می‌توان از همین حالا در میان خاص‌ترین گل‌های این بازیکن طی دوران حرفه‌ای فوتبال قلمداد کرد.

نظر شما