شناسهٔ خبر: 49556868 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بررسی «فیزیک و ماهیت ابررسانا» در وبیناری دانشجویی

انجمن علمی فیزیک مهندسی دانشگاه صنعتی قم با همکاری اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی فیزیک و انجمن های علمی همکار، وبینار «فیزیک و ماهیت ابررسانا» را برگزار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، ابر رسانا به معنی فوق رسانا است و در واقع می‌توان گفت که این واژه در مورد رسانایی فوق العاده قوی بکار می‌رود و اجسامی را که دارای این خاصیت باشند، اجسام ابر رسانا گویند.

ابررسانایی پدیده‌ای است که در دماهای بسیار پایین برای برخی از مواد رخ می‌دهد. در حالت ابررسانایی مقاومت الکتریکی ماده صفر می‌شود و ماده خاصیت دیامغناطیس کامل پیدا می‌کند، یعنی میدان مغناطیسی را از درون خود طرد می‌کند. طرد میدان مغناطیسی تنها تفاوت اصلی ابررسانا با رسانای کامل است، زیرا در رسانای کامل انتظار می‌رود میدان مغناطیسی ثابت بماند، در حالی که در ابررسانا میدان مغناطیسی همواره صفر است.

"رسانش در فلزات"، "مقاومت صفر"، "اثر مایسنر اکسنفلد"، "ابررسانای نوع ۱ و نوع ۲"، "معادله لندن" و "نظریه ابررساناییBCS" از جمله مباحث و سرفصل هایی است که در این دوره به آن ها پرداخته می شود.

این برنامه با تدریس محمدحسین علی اصغرنژاد ـ مدرس و پژوهشگر حوزه رباتیک و دانش آموخته رشته فیزیک مهندسی گرایش حالت جامد، روز یکشنبه ۱۱مهر ماه، ساعت ۱۶ الی ۱۸، به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به شناسه mh_aliasgharnezhad@ مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما