شناسهٔ خبر: 49556413 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

خبر به روایت «فردا»

محموله سوختی در مقصد/ استقبال اصلاح‌طلبان از انتقاد اصولگرایان به دولت/ قصه واردات واکسن

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

صاحب‌خبر -

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

 

«وطن امروز» رسیدن نخستین کشتی‌های حامل سوخت ایران به «لبنان» را عکس یک کرده و تیتر زده «بردیم». منظورش از بردیم اما هم می‌تواند بردن (رساندن) محموله سوخت به لبنان باشد و بردن (پیروزی) در مقابل آن همه تهدید و تحریم.

این روزنامه اصولگرا اولین سفر خارجی رئیسی را نیز با تیتر «دوشنبه تا شانگهای» پوشش داده است. 

وطن امروز 24 شهریور

«اعتماد» امروز گفت‌وگویی دارد با حسین راغفر، اقتصاددان که درباره تبعات رشد اقتصاد نئولیبرال هشدار می‌دهد. راغفر در این مصاحبه نسبت به عواقب رشد بیکاری یا کارهایی مثل دستفروشی و ... هشدار داده و با اشاره به مسائلی مثل «در هم ریختن هویت»، «بحران‌های روحی گسترده» از پیامدهایی همچون رشد جرم، رشد بدبینی و خصومت و بددلی و کینه و عداوت، در انتظار جامعه می‌گوید. او تاکید می‌کند که «امروز هم شاهد این ناهنجاری‌ها در ایران هستیم».

اعتماد 24 شهریور

«کیهان» هم کشتی‌های حامل سوخت ایران که حالا دیگر به لبنان رسیده را عکس می‌کند. تیتر یک خود را به همین بهانه به سخنان سیدحسن نصرالله اختصاص داده و با تیتر «معامله سوخت میان ایران و لبنان معادله منطقه را تغییر داد» می‌نویسد: ««سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، با تشریح به هم خوردن محاسبه آمریکا و غرب‌گرایان با رسیدن کشتی سوخت ایران به سواحل سوریه و ناتوانی اسرائیل از مورد هدف قرار‌دادن این کشتی، نشان داد که این معامله سوخت، معادلات منطقه را تغییر داد.».

کیهان 24 شهریور

«شرق» علی لاریجانی را عکس یک کرده و با اشاره به اینکه چند وقتی هست از او خبری نیست، سعی در پیش‌بینی این دارد که این چهره سیاسی چه خواهد کرد، بالاخره حزب تشکیل می‌دهد یا نمی‌دهد؟ چهره‌های سیاسی مثل ناطق نوری و روحانی با او همراه می‌شوند یا خیر؟

این روزنامه اصلاح‌طلب در تیتر یک خود نیز به اصولگرایان پرداخته است. تیتر زده «خط قرمز اصولگرایان» و اعتراض‌ها به انتصاب مدرس خیابانی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان را مطرح کرده و نوشته است: «نزدیک‌بودن به جریان اصلاحات یا منصوب‌بودن از سوی دولت قبل به نظر فعلا تنها خط قرمز اصولگرایان در انتصابات است.»

شرق 24 شهریور

«جوان» که عموما همه جلسات و اظهارات رئیس قوه قضاییه را در صفحه یک می‌بیند، امروز دیدار محسنی‌اژه‌ای با هیات رئیسه اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی را تیتر یک و تاکید او بر اینکه «با اقتصاد دولتی به جایی نمی‌رسیم» را پررنگ کرده است. موضوعاتی مثل سفر رئیسی به تاجیکستان و دیدار لغو شده‌اش با پوتین، رسیدن کشتی‌های سوخت به لبنان و اظهارات سیدحسن نصرالله یا ابلاغ توقف اجرای سند 2030 را هم در تیتر یک دیده است. عکس خود را اما به ورود بسیج به ساخت بازی‌های یارانه‌ای اختصاص داده است.

جوان 24 شهریور

«آفتاب یزد» اجلاسی که قرار است در دوشنبه برگزار شود یعنی اجلاس شانگهای را سوژه تیتر یک خود کرده و ماجرای لغو شدن دیدار رئیسی و پوتین می‌پردازد. این روزنامه اصلاح‌طلب نیز از اعتراضاتی که در ماجرای انتصاب مدرس خیابانی به دولت شد، غافل نشده و آن را با تیتر «اولین حمله هماهنگ اصولگرایان به دولت رئیسی» در صفحه نخست خود بازتاب داده است. 

عکس یک امروز را اما به یک ماجرای اجتماعی پرحاشیه اختصاص داده است؛ «بابک خرمدین» کارگردانی که به دست پدر و مادر و خیلی فجیع کشته شد. قتل او راز دو قتل دیگر را هم فاش کرد و حالا پدرش که هنوز هم پشیمان نیست از قصاص جان به در برده است! 

آفتاب یزد 24 شهریور

«ایران» که صدای دولت است امروز با افتخار خبر می‌دهد که نوبت واکسیناسیون دانش‌آموزان شد. تقریبا همه صفحه یک این روزنامه خبری است و در تیتر یک نیز به گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره دارد گزارشی بیانگر آنکه روزانه 40 میلیون دلار بیت کوین به شکل غیر رسمی مبادله می‌شود.

«آرمان ملی» برای پوشش خبری نشست رئیس قوه قضاییه با فعالان اقتصادی، تیتر یک خود را خرج کرده و این گپ و گفت را «دست یاری» تعیبر می‌کند. این روزنامه اصولگرا همچنین گفت‌وگویی دارد با مرتضی مبلغ فعلا سیاسی اصلاح‌طلب که عکس یک شده است. مبلغ تاکید می‌کند که نفی جریان اصلاح‌طلب توسعه نارضایتی را متوقف نمی‌کند.

او در این گفت‌وگو می‌گوید: «اصلاحات باید به سمت متقاعد سازی حاکمیت برای درک واقعیت‌ها حرکت کند».

ایران 24 شهریور

«سازندگی» مسعود پزشکیان را به خاطر اظهارات جنجالی‌اش درباره آمار فوتی‌ها کرونا، خرید واکسن و ... عکس کرده و در گزارشی که «داستان واردات واکسن در دولت‎های حسن روحانی و سید ابراهیم رئیسی» نامیده شده با تیتر «از کاشت تا برداشت» می‌نویسد: «مسعود پزشکیان نماینده مجلس ایران می‌گوید قراردادهای واکسن در دولت حسن روحانی بسته شد و پول آن پرداخت شد. امکان ندارد بدون سفار بتوانیم واکسن وارد کنیم؛ حتی اگر پول دست ما باشد. دولت فعلی مشکلات گمرکی و حمل و نقر را برطرف کرد. این دولت هنوز واکسنی سفارش نداده است».

سازندگی 24 شهریور

 

نظر شما