شناسهٔ خبر: 49552800 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور در آیین افتتاحیه پویش ملی همکلاسی مهربان در اهواز:

توزیع ۳۵۰ هزار بسته لوزام التحریر ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار کشور

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور گفت: کمک خیرین، تا هفتم مهر، ۳۵۰ هزار بسته لوزام التحریر ایرانی اسلامی و لوازم کمک آموزشی از جمله تبلت بین دانش آموزان کمتر برخوردار کشور توزیع خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، مجتبی باستان در پویش ملی همکلاسی مهربان که امروز 23 شهریور برگزار شد، اظهار کرد: به لطف الهی امروز شاهد افتتاحیه پویش ملی همکلاسی مهربان در استان خوزستان هستیم. در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، جهت تحقق کمک های مومنانه پویش ملی را جهت توزیع بسته های حمایتی نوشت افزار و وسایل کمک آموزشی را آغاز می کنیم. 

 

 وی افزود: با کمک خیرین، تا هفتم مهر، 350 هزار بسته لوزام التحریر ایرانی  اسلامی و لوازم کمک آموزشی از جمله تبلت بین دانش آموزان کمتر برخوردار کشور توزیع خواهد شد. مراسم ملی این برنامه 28 شهریور در کنار مرقد امام خمینی برگزار خواهد شد. 

 

 

باستان اضافه کرد: 31 شهریور که آغاز هفته دفاع مقدرس است و همزمان با این رویداد  در استان مازندران 5  هزار بسته توزیع خواهد شد و تا پایان هفته دفاع مقدس، 350 هزار بسته لوازم التحریر ایرانی اسلامی، بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی ادامه داد: بی شک دانش آموزانی که با کمک معلمان در مدارس این پویش را برگزار کردند، نگاه بلندی دارند  و شعار اصلی آنها این است که هیچ دانش آموزی نباید بخاطر نداشتن لوازم التحریری، از تحصیل محروم بماند. 

 

 

باستان افرود:  همه باید در تحصیل سهمی داشته باشند و دانش آموزان خوش استعداد مناطق محروم که همیشه پای کار انقلاب بودند، به تحصیل ادامه دهند و به عنوان عناصر پایبند انقلاب  و پیشگامان گام دوم انقلاب، بتوانند پای کار باشند. 

 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه اولین ویژگی پویش این است که ارگان مدرسه درگیر آن می شوند، خاطرنشان کرد:  مدیران مدارس، معاونین پرورشی، مسئولین بسیج دانش آموزی و همه دانش آموزان دست به دست هم دادند تا پویش برگزار شود. همچنین ویژگی دوم این است که خود دانش آموزان به عنوان پیشگامان گام دوم انقلاب پای کار هستند؛ 

 

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کشور اضافه کرد: وقت آن رسیده که بخشی از مشکلات مدرسه توسط دانش آموزان حل شود.  البته ویژگی سوم این است که حتما لوازم التحریر ایرانی است. دانش آموزان با خرید لوازم التحریر ایرانی می خواهند به رونق تولید کمک کنند.  علاوه بر این ویژگی چهارم این است که در حفظ حرکت و کرامت دانش اموزان محروم، کوشا هستند. و در خفا این بسته ها را تحویل دانش اموزان نیازمند می دهند. 

 

باستان افزود: خدا را شاکریم که دانش آموزان بسیجی خوزستانی در این امر خیر پیشقدم شدند. می توان گفت که ویژگی بعدی پذیرش نقش اجتماعی و مسئولیت پذیری است؛ دانش آموزان می توانند با کمک معلمان، مدرسه را مدیریت کنند. بدون تردید وقت آن رسیده که ما هم به نوجوانان گام دوم انقلاب، اعتماد کنیم. 

 

 

وی در پایان گفت: بیانیه گام دوم دارای ۷ محور مهم است که توسط رهبری ترسیم شده است و محور اصلی سند اعتلای بسیج قرار گرفته است.  تلاش داریم که ۷ محور را در برنامه های این چنینی به تصویر بکشانیم. بیانیه گام دوم  می خواهد سه نکته اساسی را به جامعه منتقل کند. این سه نکته "جوان، امید و ما می توانیم" است.

نظر شما