شناسهٔ خبر: 49550171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوی خوش ماه مهر با «مشق احسان»؛ توزیع ۵ هزار بسته لوازم‌التحریر در مناطق محروم لرستان+تصاویر

گروه استان‌ها - جشن‌های نیکوکاری همزمان با آغاز سال تحصیلی بهانه‌ای است تا با کمک‌های بیش از پیش نهادهای انقلابی، مردم و خیران بتوان فضا و شرایط مناسب‌تری را برای تحصیل بهتر دانش‌آموزان بی بضاعت فراهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد کمتر از 10 روز به آغاز ماه مهر، ماه مهربانی، ماه آغاز سال تحصیلی و یا به تعریف دیگر دغدغه نو پوشیدن کیف و کفش و لباس‌های یکدست برای حضور در مدرسه و نمایش بین دوستان و همکلاسی‌ها بیشتر نمانده است. اما ماه مهر هر ساله برای دانش‌آموزان روستایی و محروم قصه پرغصه خود را دارد، دانش‌آموزانی که باید با به جان خریدن محرومیت‌ها و تحمل سختی‌ها به تحصیل بپردازند، هستند دانش‌آموزانی که هر ساله در حالی سال تحصیلی را آغاز می‌کنند که وقتی وارد حیاط مدرسه می‌شوند تازه می‌فهمند کیف، کفش و لباس‌هایشان با سایربچه‌های مدرسه چقدر فرق دارد ولی نه نای شکوه دارند و نه شکایت چون می‌دانند دست‌های پینه بسته پدرانشان هر چقدر هم که کار کند نمی‌تواند خرج و مخارج خانه را بدهد چه برسد که برای آنها رخت نو تهیه کند.

و اما شیوع کرونا که این روزها مرز‌های زندگی فردی و اجتماعی را در جهان درنوردیده و تاثیرات خود را به شکلی بی‌ سابقه بر همه چیز و همه افراد تحمیل کرده دانش‌آموزان مناطق محروم را هم بی‌ نصیب نگذاشته به طوری که نه تنها این دانش‌آموزان را از دریافت آموزش‌ها و شیوه آموزش حضور در کلاس محروم کرده بلکه بسیاری از دانش‌آموزان این مناطق به دلیل عدم دسترسی به تبلت و گوشی‌های هوشمند در سایه غفلت مسئولان بی صدا ترک تحصیل کرده‌اند.

ولی در کنار همه بی عدالتی‌های آموزشی در مناطق محروم چند سالیست در استان لرستان در روزهای پایانی شهریور ماه و همزمان با آغاز سال تحصیلی در استان لرستان توسط برخی نهادهای دولتی و حمایتی همچون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان بسیج دانش آموزی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان مشق احسان و مهربانی مشوق دانش‌آموزان مناطق محروم می‌شود.

اجرای رزمایش مومنانه اهدای لوازم التحریر در خرم‌آباد

به همین منظور امروز نیز رزمایش مومنانه اهدای لوازم التحریر در قالب «پویش سراسر همکلاسی مهربان» به دانش‌آموزان مناطق محروم در خرم‌آباد برگزار شد.

در این رزمایش 5 هزار بسته لوازم التحریر شامل کیف، دفتر، مداد و خودکار، جا مدادی، مداد رنگی، خط کش، لیوان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بسیج دانش آموزی به دانش‌آموزان مناطق محروم استان اهدا شد.

حامد ویس کرمی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان در این مراسم با بیان اینکه در هر جامعه‌ای که حاکمیتی تشکیل شود این حاکمیت نسبت به جامعه تحت امر خود وظایفی به عهده دارد اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های حکمرانی خوب خدمت رسانی خوب و توجه به نیازهای افراد جامعه است که خوشبختانه این امروزه در حاکمیت جمهوری اسلامی شاهد این امر هستیم.

وی افزود: خوشبختانه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بعد حکمرانی خوب تاکنون خدمات مناسب و مثبتی در عرصه های متعدد در سطح کشور ارائه داده است.

توزیع بیش از6  هزار بسته لوازم التحریر در میان دانش‌آموزان نیازمند

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان عنوان کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین حاکم بودن شرایط کرونایی در کشور و آسیب ناشی از این ویروس به کسب و کارها ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امسال بیش از 6 هزار بسته لوازم التحریر در میان دانش آموزان نیازمند استان توزیع می‌کند.

وی بیان کرد: امروز طی رزمایش مشترک با سازمان بسیج دانش‌آموزی و همچنین اداره کل آموزش و پرورش لرستان در قالب پویش سراسری همکلاسی مهربان تعداد هزار بسته لوازم التحریر در میان دانش آموزان نیازمندی که توسط بسیج دانش آموزی شناسایی شده‌اند توزیع می‌شود.

ویس کرمی با بیان اینکه امیدواریم با این کمک‌های ناچیز دانش‌آموزان محروم استان در جهت حصول به اهداف تحصیلی موفق باشند گفت: بسته‌های لوازم التحریر تهیه شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرهای استان توزیع می‌شوند.

توزیع بیش از 280 هزار بسته معیشتی و بهداشتی

وی با بیان اینکه امروز علاوه بر لوازم التحریر هزار بسته معیشتی نیز بین خانواده دانش آموزان مناطق محروم لرستان توزیع می‌شود تصریح کرد: تاکنون بیش از 280 هزار بسته معیشتی، بهداشتی و پروتئینی برای جامعه هدف متضرر از کرونا در این استان توسط گروه‌های جهادی و مردمی وهمچنین مراکز نیکوکاری توزیع شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در لرستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 81 پروژه احداث مدرسه توسط بنیاد برکت در استان لرستان در حال احداث و پیگیری است که از این تعداد بیش از 24 پروژه به بهره برداری رسیده است.

مسعود مسعودی زاده مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه لرستان نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: امروز سومین مرحله از توزیع نوشت افزار و لوازم التحریر در استان لرستان توسط سازمان دانش آموزی سپاه استان برگزار شد.

اجرای پویش همکلاسی مهربان

وی افزود: تاکنون حدود 15 هزار و 800 بسته لوازم التحریر در میان دانش‌آموزان کم برخوردار استان توزیع شده و امروز نیز در سومین مرحله همزمان با سراسر کشور در قالب پویش همکلاسی مهربان 5 هزار بسته در سراسر استان توزیع می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه لرستان عنوان کرد: در استان لرستان حدود 32 هزار دانش آموز بی بضاعت توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی شناسایی شده که تحت پوشش هیچ نهاد و سازمانی نیستند در همین راستا از کلیه خیران استان تقاضا داریم جهت همکاری با بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش در راستای کمک به دانش آموزان محروم سراسر استان پای کار بیایند.

وی بیان کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی در کلیه شهرستان‌های استان در محل آموزش و پرورش مستقر هستند و خیران می‌توانند با مراجعه به این سازمان کمک‌های مالی خود را جهت تهیه لوازم التحریر اهدا کنند.

مسعودی زاده گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی امروز علاوه بر توزیع 5 هزار نوشت افزار و لوازم التحریر هزار و 186 بسته معیشتی،580 بسته آموزشی،8 هزار و 500 عدد ماسک و اقلام بهداشتی را بین نیازمندان توزیع می‌کند.

وی تصریح کرد: پخت 32هزار و 800 قرص نان و توزیع نیازمندان توسط نانوایی‌های استان، اهدا 8 دستگاه یخچال، تعمیر 6 مدرسه و 10 منزل مسکونی و همچنین توزیع 320کیلو گوشت قرمز و 90 دوچرخه در مجموع به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون تومان از دیگر اقدامات سازمان بسیج دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/645/ ع

 

نظر شما