شناسهٔ خبر: 49548278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با «مثلث‌آنلاین»:

لاریجانی نه حزب تأسیس می‌کند، نه با ناطق و روحانی ائتلاف

یکی از نزدیکان علی لاریجانی گفت: واضح می‌گویم که آقای لاریجانی که آقای لاریجانی حزبی تشکیل نمی‌دهد. طرفداران او می‌خواهند همیشه وجهه‌ای فراجناحی از او ببنند و خود آقای لاریجانی هم تمایل دارد چنین چهره‌ای داشته باشد.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: علی لاریجانی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در سکوت به سر می‌برد. نه موضعی از او شنیده می‌شود و نه تحرک خاص سیاسی. حالا در این بین اخباری به گوش می‌رسد که ممکن است او با حسن روحانی و علی‌اکبر ناطق نوری در یک اتحاد بتوانند در آینده سیاسی مؤثر باشد که البته این خبر مبتنی بر گزاره قبلی است که چندماه پیش لاریجانی در گفت‌وگویی از احتمال تأسیس حزبش خبر داده بود.

عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده پیشین مجلس و از نزدیکان علی لاریجانی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من به شما واضح می‌گویم که آقای لاریجانی حزبی تشکیل نمی‌دهد. طرفداران او می‌خواهند همیشه وجهه‌ای فراجناحی از او ببنند و خود آقای لاریجانی هم تمایل دارد چنین چهره‌ای داشته باشد. آقای لاریجانی وقتی از قم در انتخابات مجلس دهم نامزد شد، بدون آنکه درخواستی مطرح کرده باشد، از سوی اصلاح‌طلبان این شهر مورد حمایت قرار گرفت. در مجلس هم سه گروه ولایی‌ها، امیدی‌ها یا همان اصلاح‌طلبان و مستقلین ولایی حضور داشتند که آقای لاریجانی خود را در هیچ‌کدام از این سه گروه قرار نداد».

او در پاسخ به این پرسش که آیا ائتلافی در آینده میان لاریجانی، ناطق‌نوری و روحانی شکل می‌گیرد یا خیر، بیان کرد: «طرفداران آقایان ناطق و روحانی بخشی از طرفداران لاریجانی هستند و اگر قرار باشد چنین ائتلافی به وجود آید، حتما حامیان آقای لاریجانی محدود می‌شود. او در لایه‌های مختلف اجتماعی طرفدار دارد و چون فراجناحی است، حتما در هیچ ائتلاف یا حزبی تعریف نمی‌شود. اکنون هم در ملاقات‌های متعدد، دیده می‌شود که ملاقات‌کنندگان متشکل از طیف‌های گسترده‌ای از مردم هستند».

این فعال سیاسی درباره اینکه آیا لاریجانی قصد حضور دوباره در عالم سیاست را دارد یا خیر، اظهار کرد: «درخواست‌های متعددی از آقای لاریجانی می‌شود که درباره موضوعات روز موضع‌گیری کند و در حوزه داخلی و خارجی فعال باشد اما او فعلا مصلحت نمی‌داند زیرا نمی‌خواهد در پی موضع‌گیری‌اش چنین تلقی شود که در رقابت با دولت است. دولت آقای رئیسی تازه تشکیل شده است و آقای لاریجانی هم تمایل دارد که دولت به خوبی ایفای وظیفه کند».

این نیروی نزدیک به لاریجانی در پاسخ به این پرسش که اگر لاریجانی بخواهد به سیاست بازگردد به دنبال سیاست رسمی و اخذ دوباره مناصبی مانند ریاست‌ مجلس است یا آنکه ترجیح می‌دهد سیاست غیررسمی را دنبال کند، تصریح کرد: «آقای لاریجانی دو خصیصه مهم دارد. نخست آنکه وقتی از جایی عبور کند دیگر به آن برنمی‌گردد. تمام سیاست‌مداران معقول دنیا هم همین‌طور هستند. آقای لاریجانی از ریاست‌مجلس عبور کرده است  بعید است دوباره به همان‌جا بازگردد. اما این خصیصه باید در کنار خصیصه دوم در نظر گرفته شود که او خود را سرباز نظام می‌داند. مطمئن باشد اگر دستور رهبری باشد که او مدیریت یک نهاد هم بر عهده بگیرد او می‌گوید چشم و پست و مقام را سبک‌سنگین نمی‌کند. به یاد داریم که او وزیر ارشاد بود اما به صداوسیما رفت و بعد از آن دبیری شورای امنیت را برعهده گرفت و در نهایت از قم نامزد انتخابات شد و این درحالی بود که علم غیب نداشت که رئیس مجلس می‌شود اما حاضر شد یک نماینده باشد. آقای لاریجانی در خدمت نظام است و هرجا احتیاج شود، حتما حاضر خواهد بود».

یوسفیان‌ملا در پایان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه باتوجه به بازنگشتن او به مسئولیت‌هایی که داشته است، پس باید منتظر نامزدی او برای ریاست‌جمهوری باشیم، گفت: «آقای لاریجانی در حال حاضر با تمام وجود می‌خواهد که دولت سیزدهم موفق باشد زیرا از دید او اگر باز هم پول ملی سقوط کند یا مناسبات بین‌المللی ترمیم نشود، همه ملت ضرر خواهد کرد».

نظر شما