شناسهٔ خبر: 49547395 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کشورهای مختلف نسبت به واکسیناسیون کودکان چه دیدگاهی دارند؟

طبق توصیه مقامات ارشد سلامت انگلیس کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله این کشور می‌توانند در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شوند و بدین ترتیب یک دوز واکسن فایزر به آنان تزریق می‌شود.

صاحب‌خبر -

برخی کشورهای دیگر نیز مدتی است که واکسیناسیون نوجوانان در برابر بیماری را آغاز کرده اند اما رویکردها در این رابطه متفاوت است.


واکسیناسیون کودکان در اروپا به چه صورت است؟

در ماه مه، آژانس دارویی اروپا (EMA) تزریق واکسن فایزر به کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله را تایید کرد. از آن زمان، کشورهای مختلف اتحادیه اروپا با سرعت های مختلف این اقدام را آغاز کردند. در دانمارک (نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله) و در اسپانیا (نوجوانان ۱۲ تا ۱۹ ساله)، بیشتر کودکان این گروه سنی حداقل یک دُز از واکسن را دریافت کرده اند.

فرانسه نیز به سرعت در حال انجام واکسیناسیون است و ۶۶ درصد از افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله یک دُز از واکسن را دریافت کرده و ۵۲ درصد کاملا در برابر بیماری واکسینه شده اند.

همچنین تا ماه اکتبر گذرنامه سلامت در این کشور به افراد زیر ۱۸ سال نیز تعلق می گیرد به این معنی که همه نوجوانان برای ورود به مکان هایی مانند سینما، موزه ها، رستوران ها و مراکز خرید سرپوشیده، باید گذرنامه سلامت ارائه دهند.

در ماه ژوئن مشاوران علمی آلمان توصیه کردند که واکسن تنها باید به کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله مبتلا به بیماریهای زمینه ای ارائه شود. اما در ماه اوت و پس از گسترش بیشتر سویه دلتا، تزریق واکسن به همه افراد بالای ۱۲ سال گسترش یافت.

در سوئد کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله تنها در صورت داشتن بیماری ریوی، آسم شدید یا سایر بیماریهای پرخطر، واجد شرایط واکسیناسیون هستند.

در نروژ به تازگی تزریق واکسن به کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله اعلام شده، اما تنها دُز اول تزریق می شود و تصمیمی برای تزریق دُز دوم اتخاذ نشده است.


واکسیناسیون اجباری در ایالات متحده

در ماه مه، تنظیم کنندگان مقررات دارویی در ایالات متحده و کانادا اولین افرادی بودند که تزریق واکسن فایزر برای کودکان ۱۲ سال به بالا را تصویب کردند. بلافاصله توزیع واکسن در سراسر ایالات متحده آغاز و دو دُز واکسن به فاصله سه هفته تزریق شد.

همچنین شرکت فایزر بررسی اثربخشی واکسن کرونا را روی کودکان سنین پایینتر آغاز کرده است. انتظار می رود نتایج اولیه بررسی تاثیر واکسن در افراد بین ۵ تا ۱۱ سال در ماه سپتامبر و داده های مربوط به نوزادان شش ماهه تا چهار ساله تا پایان سال به دست آید.

در شیلی نیز تزریق واکسن به کودکان شش ساله تایید شده، در حالیکه این شرکت اخیرا آزمایشات بالینی خود را برای آزمایش واکسن روی کودکان شش ماه تا ۱۷ ساله آفریقای جنوبی آغاز کرده است.
 

تایید واکسن کرونا برای کودکان سه سال به بالا در چین

در ماه ژوئن، چین شرایطی را فراهم کرد تا برخی از کودکان سه تا ۱۷ ساله بتوانند واکسن تولیدی شرکت سینوواک را دریافت کنند. چین اولین کشوری بود که واکسیناسیون برای این گروه سنی را مورد تایید قرار داد.

از نظر تئوری تزریق واکسن کووید در چین داوطلبانه است اگرچه برخی مقامات محلی اعلام کرده اند که دانش آموزان اجازه نخواهند داشت در این دوره به مدرسه بروند مگر اینکه تمام اعضای خانواده واکسینه شده باشند.
 

اولویت واکسیناسیون بزرگسالان در هند

هند دارای بیشترین جمعیت نوجوان در جهان است که طبق اعلام یونیسف جمعیت آنها حدود ۲۵۳ میلیون نفر تخمین زده شده است.

آخرین داده های سرولوژی ملی نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد از کودکان این کشور از ابتدای شیوع کروناویروس در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بوده اند و احتمالا به دلیل عفونتهای پیشین، مصونیت در بدن آنان ایجاد شده است.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در ماه اوت، تنظیم کنندگان مقررات دارویی این کشور واکسن جدید تولید داخلی موسوم به Zydus Cadila را برای همه افراد ۱۲ سال به بالا تایید کرد./ ایسنا 

بازگشت به زندگی عادی با واکسیناسیون کودکان ۱۲ سال به بالا

آیا تزریق واکسن کرونا به کودکان ضروری است؟

ایجاد مصونیت جمعی با واکسیناسیون کودکان

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 
 
 
 
 
 
 
 

نظر شما