شناسهٔ خبر: 49538997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۶۰ هزار قالیباف در زنجان

مدیر اداره فرش سازمان صمت زنجان بابیان اینکه در استان زنجان ۶۰ هزار بافنده قالی مشغول فعالیت هستند،گفت:ازاین تعداد۵ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، جعفری، مدیر اداره فرش سازمان صمت زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۶۰ هزار بافنده قالی مشغول فعالیت هستند، گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه هستند.

 او افزود: تأمین اجتماعی استان زنجان اعتباری برای بیمه کردن قالی بافان اختصاص نمی‌دهد و این بزرگترین ظلم در حق قالی بافان است.

مدیر اداره فرش سازمان صمت زنجان به بیمه صندوق عشایر و روستائی اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص هزار و ۵۰۰ قالیباف زنجانی در این صندوق برای بیمه شدن تقاضا داده و مدارک ۷۵۰ نفر بعد از تائید به بیمه صندوق روستائیان و عشایر به مرکز ملی فرش ایران ارسال شده است.

جعفری گفت: قالی بافان زنجانی می‌توانند به سازمان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر مراجعه کرده و بیمه شوند.

او بااشاره به اینکه بیمه عشایری برای بیمه کردن فرشبافان به عنوان جایگزین پیشنهاد شده ولی استقبالی از سوی قالی بافان آنطور که باید خوب نیست.

مدیر اداره فرش سازمان صمت زنجان ادامه داد: بیمه عشایری به دلیل نداشتن دفترچه درمانی و شرایط بازنشستگی آن که ۶۵ سال است باعث شده تا قالی بافان از این بیمه استقبال نکنند.

جعفری افزود: سازمان تأمین اجتماعی استان زنجان  باید در تحت پوشش قرار دادن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

 

انتهای  پیام/م

نظر شما