شناسهٔ خبر: 49495090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

در جلسه شورای عالی ورزش گیلان صورت گرفت؛

تقدیر استاندار از ورزشکاران گیلانی حاضر در رقابت های المپیک و پارا المپیک 2020 / ورزشکاران و قهرمانان، موجب غرور و افتخار هستند / سازمان ها و نهادها به مسئولیت اجتماعی خود در قبال رشته های ورزشی، جامه عمل بپوشانند

استاندار گیلان ورزشکاران و قهرمانان را در عرصه ملی و نیز در آوردگاه های بین المللی، موجب غرور و افتخار و زمینه‌ساز تقویت انسجام ملی عنوان و تأکید کرد: از همه ظرفیت ها و امکانات برای تسهیل فعالیت و پویایی جامعه ورزش استان استفاده شود ضمن آنکه سازمان ها و نهادها نیز باید به مسئولیت اجتماعی خود در قبال رشته های ورزشی، جامه عمل بپوشانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای تربیت‌بدنی و ورزش گیلان اظهار داشت: ورزش همگانی، مایه نشاط و ورزش قهرمانی نماد افتخار ملت و تشویق کننده نسل جوان برای ورود به این عرصه است.

وی افزود: در کنار ورزش؛ انسجام ملی، نشاط در جامعه و جاذبه برای گردشگری و اقتصاد بوجود می‌آید و می‌تواند کشورمان را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد امید و شادابی را یکی از آثار مهم ورزش در سطح همگانی و مسابقات داخلی یا بین‌المللی دانست و گفت: ورزشکار یعنی انسان امیدوار و کسی که به جسم و جان خود و جامعه قدرت و غرور می‌بخشد و مردم را در شادابی نگاه می‌دارد.

وی سلامت، ورزش و عرصه قهرمانی را بخشی از سبد امید جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: به طور قطع قهرمانان ورزشی، امیدآفرین هستند و در ایام مسابقات، ورزش‌دوستان را پای صحنه‌های ورزشی می‌نشانند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بانوی باعظمت ایرانی با آشنایی و اشراف به همه تکنیک‌های ورزشی، توان و قدرت خود را در سطح جهانی به منصه ظهور می‌رساند، گفت: این عزیزان همراه با عفاف، حجاب، فرهنگ ایرانی و اسلامی را در برابر دیدگان جهانیان قرار می‌دهند و این موضوع افتخار مضاعفی برای همه ماست.

وی به علاقمندی خود به رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه رشته فوتبال اشاره و با بیان اینکه قدردان دست‌اندرکاران، مدیران عامل، هیأت‌های مدیره، سرمربیان و بازیکنان فوتبال هستم، خاطرنشان کرد: اگر محدودیت‌های قانونی برای اختصاص بودجه دولتی به باشگاه‌های حرفه ای رشته های ورزشی خصوصا فوتبال نبود؛ در قالب برنامه‌ها و خواسته‌های تیم‌های ورزشی به ویژه سپیدرود ، ملوان، چوکا ، شهرداری آستارا و سایر تیم های حاضر در لیگ های فوتبال، مساعدت مالی ویژه می کردیم.

دکتر زارع با اشاره به برگزاری جلسات مختلف برای رسیدگی به وضعیت تیم‌های سپیدرود و ملوان و بسترسازی برای همراهی و مشارکت فرمانداران، شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی؛ تلاش‌های صورت گرفته برای تقویت زیرساخت‌های استان در حوزه ورزش به ویژه در مورد ورزشگاه‌های گیلان را یادآور شد و گفت: اگرچه مکاتبات مختلفی برای طرح مطالبه‌های ورزش استان ارسال شده اما در ابتدای شروع فعالیت دولت مردمی سیزدهم نیز پیشنهاد اصلاح مصوبه های قانونی مجلس درخصوص حل مشکل ممنوعیت مساعدت های مالی نهادهای دولتی و شهرداری ها به باشگاه های حاضر در لیگ‌های دسته یک و پایین‌تر ارائه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، ورزشکاران پارا المپیک را دارای افتخارآفرینی مضاعفی دانست چراکه این ورزشکاران با زحمت، تلاش و مشقت بیشتر، افتخارات بزرگ ملی می‌آفرینند.

دکتر زارع جنبه مهم دیگر موفقیت قهرمانان پارا المپیکی را انتقال این پیام عنوان کرد که محدودیت جسمی مانع از کسب افتخار در صحنه های بین المللی نیست و این پیام مثبتی برای همه جامعه است.

وی با بیان اینکه کسب سهمیه المپیک توسط ورزشکاران غیور ، مایه افتخار برای کشورمان و کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز توسط قهرمانان پاراالمپیکی مایه مباهات شد، تصریح کرد: ورزشکاران و قهرمانان ما چه در عرصه ملی و چه در آوردگاه های بین المللی، موجب غرور و افتخار هستند و زمینه‌ساز تقویت انسجام ملی به شمار می آیند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: تمامی فعالان حوزه ورزش و دست اندرکاران آن، باید با ‌تعامل و استفاده شایسته از همه ظرفیت‌ها و امکانات، مناسب‌ترین شرایط را برای فعالیت جامعه ورزشی فراهم کنند تا آنان، دغدغه ای جز درخشش نداشته باشند.

وی ادامه داد: این مهم تنها وظیفه دستگاه و اداره متولی ساماندهی ورزش یعنی اداره کل ورزش و جوانان نیست بلکه همه نهادها و سازمان‌ها به ویژه شهرداری‌ها باید برای نیل به این هدف، که منجر به توسعه ملی می شود؛ نقش آفرین باشند چراکه ورزش، از لحاظ فرهنگی، اجتماعی  و حتی اقتصادی برای جامعه اثرات بسیاری دارد.

استاندار گیلان ورزش را یک ضرورت برای سلامت جامعه دانست که به حوزه بهداشت کمک شایان توجهی می‌کند و با اشاره به اینکه بیش از ۱۸ ماه جهان و کشورمان درگیر ویروس منحوس کروناست، گفت: تمامی توان و تمرکز مدیریتی کشور در همه قوا، بر مدیریت و مقابله با این بیماری که در ساحت های مختلف زندگی ما سایه افکنده، معطوف شده است.

وی از اعضای حقیقی و حقوقی شورای ورزش استان خواست تا با برنامه ریزی مدون، کارشناسی و جامع‌نگر، راهکارهایی ارائه دهند که در کنار توجه و مراعات توصیه‌های بهداشتی، به امر ورزش هم پرداخته شود تا مردم روحیه داشته باشند.

در پایان این مراسم از سه قهرمانان گیلانی پاراالمپیک آقایان میثم علیپور، مهدی پوررهنما و سامان رضی و نیز از محمد رهبری، آرمین هادی‌پور، سارا بهمنیار، علی آقا میرزایی و نازنین ملایی پنج ورزشکاران گیلانی حاضر در المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط استاندار گیلان تجلیل شد.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما