شناسهٔ خبر: 49492246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه هنری | لینک خبر

دادمان، درگذشت «حاج حیدر رحیم‌پور» را تسلیت گفت

صاحب‌خبر -

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی پدر «حسن رحیم‌پور ازغدی» پژوهشگر، نظریه‌پرداز و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، پیکر مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی، فعال سیاسی و از مبارزان سیاسی ملی‌شدن صنعت نفت که نوزدهم شهریورماه در سن ۸۹ سالگی بر اثر نارسایی قلبی درگذشت، روز گذشته ۲۰ شهریورماه در حرم مطهر رضوی تشییع شد.

در پی درگذشت این یار دیرین انقلاب و مقام‌ معظم رهبری، محمدمهدی دادمان پیام تسلیت داد.

متن پیام به شرح زیر است:

«انالله و انا الیه راجعون

استاد گرانقدر جناب آقای رحیم‌پور ازغدی

عرض سلام و ادب و احترام

درگذشت پدر بزرگوارتان را خدمت شما و خانواده‌ی محترم تسلیت عرض می‌کنم. فقدان پدر گرانقدری که جمع معرفت و غیرت، مجاهدت و صبوری را به زبان زندگی برای ما نسل سومی‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر بیان کرده بود،‌ برای ما و همه‌ی دوستان و آشنایان ایشان دردی جانکاه و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بود. روح بلند او در جوار فرزند شهیدش، مهمان سفره‌ی اهل بیت علیهم‌السلام و غرق رضوان و رحمت الهی باشد. همچنین از خداوند منان برای شما و همه‌ی دوستداران و علاقه‌مندان ایشان صبر و تسلی مسئلت دارم.

محمدمهدی دادمان»

گفتنی است، حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی از مبارزان سیاسی در جریان نهضت ملی شدن صنعت نفت، قیام امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۲ تا پیروزی انقلاب و انقلاب اسلامی بوده‌ است. او از یاران و همرزمان دکتر علی شریعتی در جریان مبارزات انقلاب بود و پیش از انقلاب به همراه محمدتقی شریعتی پدر دکتر علی شریعتی، از جمله ارکان مبارزات نهضت ملی در خراسان محسوب می‌شدند. وی از اعضاء نهضت آزادی ایران در سال‌های پیش از آغاز انقلاب اسلامی در منطقه خراسان بود که با پیروزی انقلاب و اختلاف نهضت آزادی با نهضت امام خمینی به نفع امام خمینی (ره) از نهضت آزادی جدا شد.

حاج حیدر رحیم‌پور ازغدی که پدر حسن رحیم‌پور ازغدی و حبیب رحیم‌پور ازغدی و از مفاخر و چهره‌های افتخارآفرین و انقلابی مشهد بود، در سال‌های دهه ۷۰ مقالاتی در نشریات مختلف از جمله هفته‌نامه «صبح» منتشر می‌کرد. حیدر رحیم‌پور ازغدی در سال‌های گذشته فعالیت‌های سیاسی خود را با همراهی تشکل‌های دانشجویی و طلاب مشهد ادامه داد.

از جمله آثار وی می‌توان به کتاب‌های «نامه‌های حیدر»، «تلخ‌ترین نوشته من»، «از انجمن پیروان قرآن تا انجمن حجتیه»، «پشت کوه قاف؛ نقدی بر درماندگی شورای عالی فرهنگ» و «سنت چیست؟ سنی کیست؟» اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما