شناسهٔ خبر: 49403996 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس فدراسیون جودو: محمدی بریمانلو همراه قهرمانان المپیک تجلیل می‌شود

بجنورد- ایرنا- رییس فدراسیون جودو گفت: با توجه به تعلیق این ورزش از سوی فدراسیون جهانی و کسب سهمیه قطعی محمد محمدی بریمانلو، این ورزشکار خراسان شمالی به همراه سایر قهرمانان المپیک ۲۰۲۰ مورد تجلیل قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آرش میر اسماعیلی عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از قهرمانان جودو در خراسان شمالی اظهار داشت: اگرچه این ورزشکار شاخص این استان امروز در استان خود مورد تقدیر قرار می گیرد ولی با توجه به مکاتباتی که با وزارت ورزش داشتیم با تجلیل در کنار قهرمانان المپیک، پاداشی نیز به وی اهدا خواهد شد.

وی افزود: در واقع محمدی بریمانلو از جودوکاران مطرحی است که سهمیه قطعی المپیک را بدست آورده بود ولی براساس تعلیق فدراسیون جهانی جودو این سهمیه بین المللی را از دست داد که در این میان ما باید قدردان چنین ورزشکارانی باشیم که به خاطر آرمان های کشور، در این رقابت ها حضور پیدا نکردند.

رییس فدراسیون جودو در خصوص حضور در رقابت های آسیایی پیش رو، گفت: اگرچه تاکنون رایزنی ها و مذاکراتی نیز با رییس فدارسیون جهانی جودو داشته ایم ولی حضور در این رقابت ها بستگی به رای دادگاه دارد.

 فدراسیون جهانی جودو ۲۷ شهریورماه سال ۹۸ به صورت رسمی تمامی فعالیت‌های فدراسیون جودوی ایران را تعلیق کرد.

بدنبال آنچه در جریان مسابقات قهرمانی جودو جهان در سال ۲۰۱۹ در توکیو رخ داد، فدراسیون جهانی جودو به طور رسمی حکم "تعلیق پیشگیرانه" فدراسیون جودو ایران را از تمامی رقابت ها و فعالیت های اجرایی و مدنی سازماندهی شده توسط این نهاد جهانی و اتحادیه های وابسته به آن، اعلام کرد.

راه اندازی ۱۲ خانه جودو

میر اسماعیلی با اشاره به فعالیت های این فدراسیون در دوران تعلیق، یادآور شد: اگرچه کرونا، فعالیت های ورزشی را برای جودو همانند سایر رشته ها سخت کرد ولی با این وجود در این مدت در راستای تقویت زیرساخت های ورزشی، ۱۲ خانه جودو در کشور راه اندازی شد.  

وی افزود: همچنین بزودی آکادمی جودو در ورزشگاه شهید کبکانیان تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

میراسماعیلی تصریح کرد: با توجه به اینکه جودو جزو رشته های پربرخورد است و در شرایط کرونایی ممنوعیت فعالیت دارد ولی با این وجود کلاس آموزشی تعطیل نشد و برای همه دوره ها کلاس های آنلاین ورزشی برگزار شد.

 این استان هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد که یک سوم آن را بانوان کوراشکار تشکیل می دهند.

خراسان شمالی به دلیل رواج کشتی بومی باچوخه، یکی از قطب های اصلی ورزش های رزمی کوراش و جودو است و تاکنون قهرمانان زیادی را به کشور معرفی کرده است.

حضور در مراسم تقدیم مدال جودوکاران خراسان شمالی به مدافعان سلامت، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی از برنامه سفر یکروزه آرش میر اسماعیلی به استان خراسان شمالی بود.  

نظر شما