شناسهٔ خبر: 49295715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امیرعبداللهیان:

مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست

وزیر خارجه کشورمان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، افزود: اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تماس تلفنی امروز شالنبرگ وزیر امور خارجه اتریش با دکتر حسین امیر عبداللهیان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه کشورمان آمادگی اتریش برای ارتقا همکاری‌ها و همچنین اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کردو بر ضرورت تبادل نظر در مورد برجام و از سرگیری گفت‌وگو‌های وین تاکید کرد.

دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فن آوری و همچنین اعلام امادگی بر همکاری بیشتر در حوزه واکسن تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام نیز تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران سهم اساسی خود برای حفظ برجام را با صبر راهبردی در مقابل خروج آمریکا و بی عملی طرف اروپایی نشان داده است و اکنون وقت طرف‌های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند.

دکتر امیرعبداللهیان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، افزود:، اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست بغداد نیز این ابتکار را پلتفرم خوبی برای همکاری‌های درون منطقه‌ای دانست و اضافه کرد: البته عراق و حاکمیت این کشور مورد هدف اقدامات مداخله جویانه و غیر مسئولانه برخی طرف‌ها از جمله آمریکا بوده، همانگونه که در ترور بزدلانه قهرمان بین المللی مبارزه با تروریسم یعنی سردار سلیمانی و فرمانده بلندپایه عراقی ابومهندی المهندس شاهد بودیم.

خانم " نادلی پاندور " وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در پیامی خطاب به دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، اخذ رای اعتماد و آغاز بکار ایشان را تبریک گفت.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در این پیام آمادگی خود را برای همکاری با دکتر امیر عبداللهیان در جهت تقویت روابط بین دو کشور و ارتقا مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و همکاری‌های بین المللی اعلام نمود.

خانم " نادلی پاندور " ابراز امیدواری کرد، هر زمانی که فرصت مناسب باشد، در چارچوب کمیسیون مشترک دوجانبه با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص توسعه روابط بین آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران گفتگو کند.

وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در پایان پیام خود برای دکتر امیر عبداللهیان جهت اجرای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی آرزوی موفقیت نمود.

انتهای پیام/

نظر شما