شناسهٔ خبر: 49227784 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا:

رجیستری موبایل از مبادی ورودی کشور حذف نشده است

دهقانی نیا گفت: در حال حاضر رجیستری موبایل از مبادی ورودی کشور حذف نشده است و منوط به تشکیل کارگروه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا در خصوص حذف رجیستری موبایل از مبادی ورودی کشور اظهار کرد: وزیر اقتصاد حذف رجیستری موبایل از مبادی ورودی کشور را منوط به برگزاری کارگروه می‌داند. حذف رجیستری موبایل از دی ماه ۹۹ به صورت حضوری انجام می‌شود، ولی تا قبل از دی ماه ۹۹ به صورت غیر حضوری بود.

بیشتر بخوانید

او بیان کرد: از جمله دلایلی که سبب شد، حاکمیت اقدام به حضوری کردن اظهار کالا توسط مسافر کند، به این علت بود که، قوه قضائیه و مراجع صالح رسیدگی به پرونده‌های متشکل در خصوص رجیستری موبایل با حجم انبوهی از مشکلات به واسطه غیر حضوری بودن اظهار کالای تلفن همراه توسط مسافر از جمله، سوءاستفاده از کد‌های ملی مردم صورت می‌پذیرفت.

به گفته این مقام مسئول بر همین مبنا دادستان کل کشور در مهر ۹۸ نامه‌ای را مکتوب خدمت وزیر وقت اقتصاد ارسال کرد و با اشاره به ماده ۱۳۸ آیین نامه اجرایی امور گمرکی، تاکید کرد که فرایند رجیستری موبایل باید به صورت حضوری انجام گیرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا گفت: افراد می‌توانند تدبیری انجام دهند، تا مسافر از قبل در سامانه اعلام کند. بر این اساس بعد از رسیدن به گمرک کد ملی فرد را استعلام و ثبت می‌کنند و کالای او را چک می‌کنند. در این صورت ماده آیین نامه ۱۳۸ قانون گمرکی نیز به درستی و فرمایش دادستان کل کشور هم اجرا می‌شود و بدین ترتیب فرمایشات وزیر اقتصاد نیز رعایت می شود و دیگر صفی ایجاد نمی شود.

او در پایان گفت: بنابراین هنوز حذف رجیستری موبایل اتفاق نیفتاده و منوط به تشکیل کارگروه طبق دستور وزیر اقتصاد، رعایت فرمایشات دادستان کل کشور، آیین نامه ۱۳۸ و تصمیم گیری و ایجاد ساز و کار جدید در این حوزه خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما