شناسهٔ خبر: 49224120 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تکرار دوباره یک اشتباه در یک زمان؛ دلیل بیانیه سرمربی تفنگ چیست؟

سرمربی تیم ملی تفنگ کشورمان اشتباهی که سال قبل مرتکب شده بود را بار دیگر تکرار کرد تا مشخص شود از اتفاقات گذشته درس نگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تقریبا یک سال پیش بود که در همین روزها الهام هاشمی، سرمربی تیم تفنگ به دلایلی که خودش کمبود امکانات و برخی دیگر مسائل مالی می‌دانستند از تیم ملی قهر کرد تا در ادامه با ترک اردو از سوی تیراندازان در حمایت از وی، تمرینات تفنگ دو ماه به تعطیلی کشیده شود.

این موضوع پای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و‌جوانان را به ماجرا باز کرد و با توجه به اینکه رفتن هاشمی در آن شرایط حواشی و مشکلات زیادی داشت و زمینه توجیه برای عدم‌ نتیجه احتمالی در المپیک را فراهم می‌کرد، تصمیم گرفتند هر طور شده وی را به تمرینات باز گردانند.

در این بین مبلغ قرارداد الهام هاشمی نیز در رسانه‌ها مطرح شد که نشان می‌داد دستمزد وی از بسیاری از مربیان در رشته‌های دیگر بالاتر است. همین مسئله باعث شد الهام هاشمی بیانیه‌ای با عنوان (شکستن سکوت الهام هاشمی با دلنوشته‌ای که در اختیار تسنیم قرار گرفت/" تنها خواسته‌ام تامین امکانات بود نه حقوق خودم") صادر کند.

بازگشت وی اما پایان مسائل نبود و هر روز پای کوچکترین مشکلات اردو به رسانه‌ها کشیده می‌شد. ظاهرا هیچ راه حلی برای حل مشکلات مانند سرمایش و‌ گرمایش سالن تمرین و غذای اردو، جز با رسانه‌‌ای شدن وجود نداشت. با همه این شرایط تیراندازان در سه ماه آخر قبل از المپیک به دور از حواشی اردوی خارجی در مجارستان برگزار و در دو رویداد در کرواسی شرکت کردند.

در نهایت تیم تیراندازی ایران راهی المپیک 2020 توکیو شد و تیراندازان در رشته تفنگ در تکرار نتایج دو‌ دوره قبل ناکام ماندند. رسانه‌ها به بررسی عملکرد تیراندازان در تفنگ و تپانچه پرداختند و الهام هاشمی نیز در نشست خبری پیش از جشن بزرگ تیراندازی به بیان دلایل این نتایج پرداخت و از عملکرد شاگردانش دفاع کرد. وی از رسانه‌هایی که از عملکرد تیم انتقاد کردند گلایه کرد اما به هر حال المپیک میدان بزرگی است و این حق رسانه است که نسبت به ناکامی‌ها در تمام رشته‌ها واکاوی انجام دهد.

بعد از آن زمان که تقریبا سه هفته می‌گذرد هیچ بحثی در مورد تیراندازی مطرح نشد و همه تصور کردند تا این تیم هر چه زودتر خود را برای بازی‌های آسیایی و درخشش در این میدان آماده کند اما در اتفاقی عجیب و به یکباره سرمربی تیم تفنگ که شاید از بابت قطع همکاری با فدراسیون نگران است، اقدام به صدور بیانیه و خودش دوباره این آتش را روشن کرد. عجیب است در روزهایی که هیچ‌کس کاری به تیراندازی ندارد و حتی مطلب انتقادی هم منتشر نشده، سرمربی دوباره در بیانیه‌ای بحث نتایج تیراندازان را پیش می‌کشد!

اشتباه الهام هاشمی که بارها هم نسبت به آن انتقاد شده این است که در بزنگاه‌ها شاگردانش را وارد حواشی می‌کند و همیشه به دنبال یافتن توجیه برای اتفاقات و نتایج است. الهام هاشمی سال پیش در همین زمان از تیم ملی قهر کرد و بعد بیانیه داد و نتیجه آن در کنار بسیاری دیگر از مسائل در المپیک نمود یافت. حالا هم او در همین زمان یعنی یک سال مانده به بازی‌های آسیایی همان رویه را در پیش گرفته اشت. شاید برای برخی این ابهام پیش آید که وی از بابت کنار گذاشته شدن از تیم ملی نگران و در تلاش است خود را در رسانه‌ها نگه دارد، اما تیر این اشتباه تنها در چشم تیراندازانی می‌نشیند که باید برای درخشش در هانگژو آماده شوند.

به نظر می‌رسد بهتر است مسئولان فدراسیون و الهام هاشمی به دنبال حل مشکلات در داخل فدراسیون باشند و تلاش کنند تیراندازان از حواشی دور باشند؛ قطعا این بهترین راه برای جلوگیری از تکرار ناکامی توکیو در بازی‌های آسیایی هانگژو است.

 

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما