شناسهٔ خبر: 49204624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

راهکار چینی برای حل معضل سلبریتی‌ها

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی به نقل از رویترز نوشت: چین با آنچه فرهنگ پر هرج‌ومرج طرفداری از سلبریتی ها می‌نامند مقابله می‌کند. در همین راستا پس از چند جنجال مربوط به سلبریتی ها، پلتفرم‌های اینترنتی را از انتشار فهرست محبوبیت سلبریتی ها منع و قوانینی را برای فروش کالاهایی تعیین می‌کند که برای طرفداران این افراد تولید و فروخته می‌شود.

سازمان فضای مجازی چین (CAC) علیه انتشار هرگونه محتوای مخرب در گروه‌های طرفداری سلبریتی ها اقدام می‌کند و کانال‌های بحث و گفتگویی که با انتشار اخبار سلبریتی ها در جامعه مشکلاتی به وجود می‌آورند، را تعطیل می‌کند.

همچنین پلتفرم‌های اینترنتی از این پس نمی‌توانند فهرست سلبریتی ها و ستاره‌های پرطرفدار را منتشر کنند و گروه‌های طرفداری این افراد نیز باید قانونمند شوند.

علاوه بر آنچه گفته شد ناظر اینترنتی چین، برنامه‌های تلویزیونی را از دریافت هزینه از طرفداران برای رأی دهی آنلاین به بازیگر مورد علاقه شأن ممنوع کرده است. از سوی دیگر از کاربران خواسته شده از خرید کالاهای مربوط به برند سلبریتی ها خودداری کنند.

سازمان فضای مجازی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: رگولاتورها باید احساس مسئولیت بیشتری کنند و امنیت سیاسی و ایدئولوژی در فضای آنلاین را حفظ کنند. این در حالی است که چین قوانین سختگیرانه ای در بخش‌های مختلف از بازی‌های رایانه‌ای گرفته تا فیلم و موسیقی دارد.

در این اواخر گروه های‌آنلاین طرفداری از سلبریتی ها به یک پدیده نوظهور در این کشور تبدیل شده‌اند و به نوشته یکی از روزنامه‌های داخلی پیش بینی می‌شود درآمد حاصل از اقتصاد این فرهنگ نوظهور تا ۲۰۲۲ میلادی به ۱۴۰ میلیارد یوان (۲۱.۵۹ میلیارد دلار) برسد. البته تأثیر آن بر نوجوانان و کودکان و ایجاد اختلال در جامعه نیز انتقاداتی را در پی داشته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما