شناسهٔ خبر: 49181637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

افزایش ۲۵۵۵۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵۵۵۵ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (شنبه 6 شهریور) اولین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 6386 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 556 هزار واحد آغاز شد و این روند ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۵۵۵۵ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۷۶۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۳۸۰ واحدی معادل ۱.۶۵ درصد به رقم ۳۹۳ هزار و ۴۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۱۱۴۹ واحدی معادل ۲.۴۴ درصد، عدد ۴۶۷ هزار و ۵۰۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۰۳۵ واحدی به رقم ۲۹۴ هزار و ۹۹۹  واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۰۱۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۲۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۳۰۹۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۷۸۰۶ واحد افزایش همراه بود و عدد ۳ میلیون و ۳۱ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای پارسان با 525، خودرو با 481، شستا با 389، خساپا با 375، کچاد با 346 و وبملت با 346 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای سپيد - سپيد ماكيان، كاما – باما، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، غدام - خوراك‌ دام‌ پارس‌، خساپا – سايپا، فولاد - فولاد مباركه اصفهان و فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی وامید، پارسان، کچاد، شپنا، شستا و فولاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی نوری، مبین و پارس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد فروس(فروسیلیس‌ ایران‌) با ۸.۷۴ درصد رشد و پس از آن، نمادهای غبهنوش، بموتو، سنیر و قمرو بود. همچنین نماد معاملاتی فنورد(نوردوقطعات‌ فولادی‌) با ۳.۲۵  درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای مبین، چفیبر، وصنا و اتکام قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۳۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۴  هزار و ۴۰۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: (چهارشنبه 3 شهریور) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۶۷۲ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد به یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۲۰ واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۶۶۵ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد به رقم ۳۸۷ هزار و ۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۰۷۹ واحدی معادل ۱.۱۳ درصد، عدد ۴۵۶ هزار و ۲۹۹ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۲۰۵ واحدی به رقم ۲۸۷ هزار و ۹۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۷۸۶۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۹۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۸۶۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۷۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۹۹۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۹۳ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در معاملات چهارشنبه 3 شهریور بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارسان، وامید، تاپیکو، کگل، وبملت و اخابر با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فارس، شستا و فولاد ، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار چهارشنبه 3 شهریور بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد اتکام(بیمه اتکایی امین) با ۴۸۲ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وسینا، دامین، کرازی و قصفها بود. همچنین نماد معاملاتی قثابت(قند ثابت‌ خراسان‌) با ۵.۶۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای نمرینو، قنیشا، ونیکی و دروز قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۳۳۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۰ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما