شناسهٔ خبر: 49175276 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزيرعلوم: آموزش پژوهش محور را سرلوحه فعاليت‌ها قرار مي‌‍دهيم

صاحب‌خبر -
وزيرعلوم: آموزش پژوهش محور را سرلوحه فعاليت‌ها قرار مي‌‍دهيم
خبرگزاری آریا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که آموزش پژوهش محور را سرلوحه کار خود قرار دهیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد علی زلفی گل در نخستین روز کاری در این وزارتخانه گفت: ما باید این را مد نظر قرار دهیم که آینده سازان و آینده داران مملکت ما تحت حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارند بنابراین آموزش پژوهش محور و پژوهش آموزش محور را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم.
وی افزود: همکاران و استادان دانشگاه این را مدنظر قرار دهند که سرکلاس آن‌ها دانشمندان، اندیشمندان، رؤسای جمهور، ورزشکاران و قهرمانان حضور دارند بنابراین باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم و در مورد آموزش آن‌ها تلاش کنیم.
آقای زلفی گل گفت: آموزش پژوهش محور را سرلوحه کار خود قرار می‌دهیم و در پژوهش آموزش محور از طریق پژوهش در پایان نامه‌ها و رساله‌های دکتری تلاش می‌کنیم نقش دانشگاه‌ها در مدیریت کشور بیشتر شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که یکی از برنامه‌های مدون ما کاربردی کردن تحقیقات است گفت: تحقیقات به سه دسته بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای تقسیم می‌شود و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون بیشتر برای تحقیقات بنیادی تلاش کرده و من ضمن تشکر از دانشمندان در این عرصه سعی می‌کنم در این دوره سیستم جدید انگیزشی و سنجشی ایجاد کنم تا بخش قابل توجهی از تحقیقات دانشگاه‌ها را در جامعه شاهد باشیم.
وی ادامه داد: مدیریت قبلی برنامه‌ها و مطالعات خوبی برای دوره پساکرونا داشته است بنابراین با باز شدن دانشگاه‌ها تلاش می‌کنیم، استادان هم به صورت حضوری و مجازی آموزش‌های خود را ارائه دهند، همچنین در راستای دیپلماسی علمی تلاش می‌شود تا آموزش‌ها درست شکل بگیرد.
آقای زلفی گل در پاسخ به سؤال دیگری درباره اجرای فوری‌ترین برنامه این وزارت خانه گفت: دانشگاه‌های ما مستقل هستند و مجلس این اجازه را به دانشگاه داده است که براساس تصمیم هیأت امنا تصمیم‌های خود را بگیرند، من در راستای افزایش بهره وری در عرصه آموزش و پژوهش تلاش می‌کنم نقش نظارتی هیأت امناء را ارتقا دهم و این فوری‌ترین برنامه من است.
وی در پاسخ سؤال دیگری درباره عملکرد آقای دکتر غلامی وزیر سابق وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: یکی از استوانه‌های علمی و اجرایی کشور آقای دکتر غلامی هستند و من از زحمات ایشان تشکر می‌کنم، ولی قضاوت نهایی را برعهده جامعه دانشگاهی در خصوص عملکرد ایشان می‌گذارم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی درباره زمان بندی بازگشایی دانشگاه‌ها با توجه به این که گروهی از دانشجویان واکسن تزریق کرده اند گفت: ما تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم.

نظر شما