شناسهٔ خبر: 49124924 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر؛

AFC: اسکوچیچ با ایران پرستاره شانس اول صعود+ لینک نظرسنجی

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان و ستاره های کلیدی تیم قبل از آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی پرداخت.

صاحب‌خبر -

جی پلاس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا یک هفته مانده به آغاز مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر به بررسی 12 تیم راه یافته به این مرحله پرداخت.

سایت AFC درباره تیم ملی کشورمان، نوشت: تیم ملی ایران یکی قدرت های واقعی فوتبال آسیا است. این تیم برای سومین بار متوالی در مرحله پایانی انتخابی جام جهانی حضور دارد. قدرت این تیم تاجایی است که آن را جزو کاندیداهای اصلی صعود به جام جهانی قطر قرار داده اند.

تیم ملی ایران در ماه ژوئن با 4 برد متوالی و 17 گل در طی دو هفته آرزوهایش را برای حضور در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی زنده کرد.

به نظر می رسد معادلات برای دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران الان به شرایط آسانی رسیده است. او با حفظ شرایط کنونی تیم ملی که در 4 بازی 4 برد متوالی کسب کرد می تواند تیم های گروهش در مرحله پایانی را تحت فشار قرار دهد.

اسکوچیچ در ترکیب تیمش مجموعه ای از بهترین استعدادهای هجومی را در اختیار دارد که هر مربی دوست دارد چنین بازیکنانی داشته باشد.

مهدی طارمی و سردار آزمون صدرنشین لیگ بهترین مهاجمان آسیایی شاغل در اروپا هستند که تعداد این مهاجم تاپ آسیایی کمتر از 6 بازیکن است. همچنین تیم ملی ایران در خط میانی علیرضا جهانبخش، مهدی قائدی و سامان قدوس را در اختیار دارد.

در پست های دیگر نیز تیم ملی ایران بازیکنان با تجربه و خوبی در اختیار دارد. در پست دروازه بانی ایران 5 گزینه روی میز دارد و این نشان می دهد هیچ مشکلی در این پست نیز ندارد و می تواند با قدرت بازی هایش در رقابت های پیش رو را آغاز کند.

بدون شک ایران یکی از قدرت های فوتبال آسیا است که برای 5 بار به جام جهانی راه یافته است. غلبه بر این تیم مخصوصا وقتی در ورزشگاه ترسناک آزادی برگزار شود بسیار سخت است.تیم ملی ایران در مسیر رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه قدرتش را نشان داد و در 16 بازی شکستی متحمل نشد و در 9 بازی دروازه اش را بسته نگه داشت.

تیم ملی ایران برای رسیدن به جام جهانی در روسیه، برزیل و قبل آن آلمان مشکلات چندانی نداشت اما مقدماتی جام جهانی 1998 که در سال 1997 برگزار شد از ذهن تمام ایرانی ها پاک نمی شود و خاطره به یادماندنی است. وقتی ایران مقابل استرالیا قرار گرفت و حماسه ملبورن را خلق کرد.

*بازیکنان کلیدی تیم ملی ایران

*مهدی طارمی

این بازیکن کمتر از 2 سال پیش در لیگ قهرمانان آسیا به همراه الغرافه بازی کرد. الان مهدی طارمی تبدیل شده به یک ستاره و مهاجم یکی از بزرگترین باشگاه های اروپایی است. اگرچه او در سن 29 سالگی قرار دارد و به نظر می رسد این آغاز درخشش این ستاره ایرانی است.

طارمی در فصل 2019-2020 الغرافه را به مقصد ریوآوه پرتغال ترک کرد. ستاره ایرانی در 37 بازی برای ریوآوه 21 گل به ثمر رساند. این درخشش بی نظیر مهاجم ایرانی در یک فصل حضورش در تیم متوسط ریوآوه باعث شد تا به تیم غول پرتغال یعنی پورتو منتقل شود.

طارمی در فصل گذشته در تورنمنت های مختلف 23 گل در 50 بازی انجام داد. او حتی در لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی گلزنی کرد که بهترین گل سال اروپا انتخاب شد.

گل های سرنوشت ساز طارمی برای تیم ملی ایران مقابل قطر، چین و ازبکستان در رقابت های گذشته انتخابی جام جهانی به ایران کمک زیادی کرد. الان انتظارات از او زیاد شده و او با کوله باری از مسئولیت وارد رقابت های نهایی انتخابی جام جهانی می شود.

*سردار آزمون

به قدری که طارمی در سال های گذشته باعث شگفتی شده می تواند این را درباره سردار آزمون دیگر مهاجم ایرانی اطلاق داد.

آزمون در طی دو نیم سال گذشته که به زنیت پیوسته 57 گل در 88 بازی به ثمر رسانده است. او 3 بار به همراه زنیت قهرمانی لیگ برتر روسیه شده است. آزمون را می توان بهترین بازیکن تیم ملی ایران نامید. او تا الان 37 گل در 55 بازی به ثمر رسانده است. او  در مرحله دوم انتخابی جام جهانی موفق شد به تنهایی 7 گل به ثمر برساند.

رقبای تیم ملی ایران برای شادی کردن مقابل این تیم باید حواسشان جمع باشد اما باید ابزاری داشته باشند تا این ماشین گلزنی 26 ساله را متوقف کنند.

*علیرضا جهانبخش

بعد از اینکه عملکرد تاثیرگذار مهدی طارمی و سردار آزمون دو ستاره ایرانی در رسیدن تیم ملی به این مرحله عنوان شد باید به علیرضا جهانبخش بپردازیم که در بازی های پیش رو فرصتی دارد تا توانایی های خود را دوباره ثابت کند.

علیرضا جهانبخش بعد از درخشش به همراه آلکمار هلند و کسب آقای گلی لیگ برتر هلند در فصل 2017-20218 راهی برایتون انگلیس شد. اما مشکلات و مصدومیت باعث شد تا این پدیده فوتبال ایران نتواند در لیگ جزیره بدرخشد و در طول 3 سال حضورش تنها 50 بازی انجام داد و 2 گل به ثمر رساند.

او الان دوباره به هلند برگشته و در بدو ورودش به تیم فاینورد موفق شده 3 گل به ثمر برساند. او اگر درخشش خود را بتواند ادامه دهد میلیون ها ایرانی خوشحال خواهند شد.

سایت AFC در پایان این گزارش یک نظرسنجی برگزار کرد و از کاربرانش سوال کرد که از 6 تیم گروه(ایران، سوریه، امارات، لبنان، کره جنوبی و عراق) به جام جهانی صعود خواهند کرد. هواداران فوتبال می توانند برای رای دادن به تیم ملی به (اینجا) کلیک کنند.

نظر شما