شناسهٔ خبر: 49080557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟

صاحب‌خبر -

شفقنا- بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

به گزارش شفقنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به بررسی صلاحیت سید جواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی پرداختند.

ویس کرمی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشاورزی: رزومه ساداتی‌نژاد بسیار معمولی است

مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(دوشنبه) مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی محور اقتصاد و خودکفایی کشور است. ۲۶ درصد صادرات غیرنفتی کشور، ۲۰ درصد اشتغال، ۸۵ درصد غذای کشور و ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی به حوزه کشاورزی تعلق دارد. علی رغم تحریم‌ها، رشد ۴ درصدی در کشاورزی داشتیم. در وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۹۲ هزار نیروی انسانی کار می‌کنند. در این وزارت خانه ۸۵۹ وظیفه حاکمیتی و تصدی گری وجود دارد.

این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی  گفت: حیطه‌های بسیار گسترده مانند شیلات، منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع، آبخیزداری، صنایع تبدیلی، بازرگانی کشاورزی، صادرات و واردات کشاورزی، دامپزشکی، سازمان تحقیقات و… تنها بخش‌هایی از این وزارت خانه عریض و طویل است. کسی می‌تواند چنین وزارت خانه‌ای را اداره کند، که علم و تخصص داشته باشد؛ زوایای مخفی جهاد کشاورزی را بشناسد چرا که گردش مالی جهاد کشاورزی به نفت پهلو می‌زند. وزیر جهاد باید دارای برنامه واقع بینانه، علمی و قابل دستیابی باشد. به نظرم سید جواد ساداتی‌نژاد در هر سه مورد ایشان باید خودشان را به مجلس اثبات کنند.

ویس کرمی با بیان این ادعا که رزومه وزیر پیشنهادی جهاد کشاروزی بسیار معمولی است، گفت: همانند ایشان در هر استان صدها نفر وجود دارد. شک دارید ما از استان خودمان معرفی کنیم. ما در استان خودمان در سال ۹۰ چهار مهندس کشاورزی بیکار داشتیم. بالاخره همای سعادت روی دوش بعضی‌ها بیشتر می‌نشیند.

کوهساری در موافت با وزیر پشنهادی کشاورزی: ساداتی نژاد شناخت خوبی نسبت به وظایف وزارت جهاد کشاورزی است

غلامعلی کوهساری به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: سابقه آقای ساداتی نژاد برهمه مشخص است و نیازی به معرفی ندارد. اگر بنده در اینجا از ایشان دفاع می کنم در حقیقت از مسائل مربوط به حوزه کشاورزی دفاع می کنم. از ابتدای انقلاب تا امروز کدام از یک از وزرای دولت نسبت به تمام  زیرمجموعه‌های حوزه خود تخصص داشته است؟

وی در ادامه گفت: در برنامه های ارائه شده از سوی ایشان هم به چالشها و هم به راه حل مربوط به آنها چاره شده است. در برنامه ارائه شده از سوی ایشان اسناد بالادستی، سیاستهای کلی نظام بیانه گام دوم انقلاب و قوانین موجود دیده شده است. اجرای طرحهای آبخیزداری، اصلاح و نوسازی باغات، توسعه کشت گلخانه ای و گیاهی، توسعه سیستم های نوین آبیاری، زه کشی اراضی کشاورزی، پروژه های صنایع تبدیلی غذایی از دیگر مواردی است که در برنامه ایشان دیده شده است.

وی در پایان بیان کرد: ایشان دارای شناخت خوبی نسبت به وظایف وزارت جهاد کشاورزی است. تعیین قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی و اعلام به موقع آن یکی از مهمترین مطالبات کشاورزان است که باید مورد توجه قرار گیرد همچنین تامین نهاده های کشاورزی دام و طیور از دیگر مطالبات است که ایشان باید به آنها توجه کنند. از رئیس جمهور می خواهیم با تنفیض اختیار به وزیر کشاورزی او را در حداقل رساندن مشکلات یاری کند.

نوروزی در موافقت با وزیر پیشنهادی کشاورزی: ساداتی نژاد معتقد به استفاده از نیروهای جوان و زبده است

رحمت الله نوروزی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب آقای ساداتی نژاد در مجلس موضوع قیمت گذاری محصولات کشاورزی است که خدمتی بزرگ در سال حمایت از تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است. ایشان تا ۱۰ شب در کمیسیون ها وقت می گذراند و پای کار بود.

این نماینده مجلس گفت که نگاه ساداتی نژاد استفاده از تمام ظرفیت ها، متخصصان، کارشناسان و نیروهای جوان زبده است.

نوروزی با اشاره به تلاش ها و اقدامات ساداتی نژاد در کسوت رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مشخص ترین اقدام، تلاش های ایشان برای بحث کمبود مرغ و تخم مرغ و همچنین گرانی کود، سم و نهاده های دامی بود که تمامی تلاش شان را به کار برده و جلساتی با حضور مسئولان دولتی برگزار کردند.

 

نظر شما