شناسهٔ خبر: 49080420 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره ساداتی نژاد

اعظم سندگل

سخنگوی کمیسیون کشاورزی گزارش این کمیسیون درباره وزیر پیشنهادی کشاورزی را قرائت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احد آزادی خواه در جلسه علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه) در توضیح گزارش کمیسیون کشاورزی درباره سید جواد ساداتی نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: وزیر پیشنهادی کشاورزی دارای مدرک کارشناسی مهندسی منابع طبیعی گرایش مرتع و آبخیزداری از دانشگاه کشاورزی و علوم منابع طبیعی ساری و کارشناسی ارشد مهندسی منابع طبیعی گرایش آبخیزداری از دانشگاه تربیت مدرس و دکتری هیدرولیک و مهندسی هیدرولیک از آن دانشگاه دولتی مهندسی محیط زیست مسکو دانشگاه روسیه است که وی در فرآیند تایید صلاحیت از سوی کمیسیون مورد استعلام قرار گرفت و تایید شد.

وی ادامه داد:  شروع کار آقای ساداتی نژاد از جهاد کشاورزی بوده که رسماً آغاز به استخدام به عنوان نیروی اجرایی در شهرستان کاشان کشاورزی شده است و رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در سابقه خود دارد. همچنین  نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در دوره دهم، نهم و یازدهم بوده است. همچنین  معاون پارلمانی وزیر علوم در دولت نهم بوده و رئیس دانشگاه کاشان، معاون مالی و اداری دانشگاه تهران، دبیر کمیسیون کشاورزی شورای عالی عتف و رئیس فراکسیون آب در مجلس دهم  بوده و برای این سوابق مورد حمایت تشکل های مختلف مرتبط با حوزه کشاورزی قرار گرفته اند.

آزادی خواه تقویت جایگاه بخش کشاورزی را در گام دوم انقلاب، تحقق و پیشرفت عادلانه در این بخش و اتخاذ دو راهبرد اول تاکید بر ظرفیت‌های داخلی و مدیریت دانش بنیان،  صنعتی سازی و تجاری سازی کشاورزی، دستیابی به اقتدار کشاورزی با مدنظر قرار دادن ۶ رویکرد  مدیریت زنجیره تامین و ارزش کشاورزی، مدیریت تصمیم ها و سیاست های کشاورزی، تامین مالی و سرمایه گذاری، تحقیقات و نوآوری در کشاورزی،  هوشمندسازی کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های فعالان کشاورزی و نهایتا تلاش برای حرکت در مسیر سیاست های اقتصاد مقاومتی و مبنا قرار دادن اصول شفافیت مشارکت مردمی و  برون سپاری و ارتقاء بهره‌وری و فسادستیزی از برنامه‌های اصلی ساداتی‌نژاد بیان کرد.

به گفته وی، تمام برنامه‌های ساداتی نژاد از سوی معاونت وزارت کشاورزی بررسی شد و ۵۰ درصد آنها منطبق با اسناد بالادستی و ۴۰ درصد نیز همسو با اسناد بالادستی بود همچنین به طور کلی ۹۰ درصد برنامه‌های آقای ساداتی نژاد منطبق و یا همسو با اسناد بالادستی است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی برنامه‌هایی برای تولید ۱۰۰ هزار تن تخم مرغ در ماه، تامین نهاده برای حدود ۲۳۰ هزار گوشت‌مرغ، اجرایی کردن خرید شیر به قیمت تضمینی، اعلام سیاست‌های حمایتی برای کشت محصولات اساسی زراعی، طراحی سیستم پایش و نظارت برنامه بر محصولات کشاورزی، برنامه ریزی برای استفاده از توافق نامه اوراسیا، ممنوعیت اشتغال و مالکیت همزمان در سازمان‌های دولتی و خصوصی دارند. علاوه بر آن طرح احیای ۵۵۰ هزار هکتاری استان‌های خوزستان و ایلام، طرح شبکه‌های سریع آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور،  طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتار دشت سیستان نیز در قالب برنامه عملیاتی ارائه شده که مورد تایید کمیسیون کشاورزی قرار گرفته و مورد قبول است.

وی گفت: تقریبا ۹۲ درصد برنامه‌های آقای ساداتی نژاد منطبق با قانون احکام دائمی ، ۹۷ درصد منطبق با برنامه ششم، ۹۸ درصد سیاست های کلی نظام و ۹۷درصد شرح وظایف وزارتخانه است. ایشان دغدغه و انگیزه برای حل چالش های موجود در بخش‌های کشاورزی، روحیه جهادی و انقلابی لازم برای تحول در بخش کشاورزی، فردی عملگرا، امین و معتقد به کار با جوانان و برون سپاری، دارای روحیه فسادستیزی و به کارگیری مدیران انقلابی و جهادی برای برنامه تحول کشاورزی و معتقد به مشارکت کشاورزان و همه ذی نفعان به ویژه تشکل های صنفی در تصمیم های کشاورزی است.

آزادی خواه در پایان گفت: کمیسیون کشاورزی چند ملاحظه دارد که نیاز است آقای ساداتی نژاد به آنها توجه ویژه را داشته باشد؛ اول آنکه در بهره گیری از راهکارهای تعاونی‌ها، بخش خصوصی و بخش بانکی در بخش کشاورزی، ارتقاء مشارکت تشکل‌ها، روستاییان و کشاورزیان در تصمیم سازی ها و اجرای برنامه ها، حل مشکل تولید و تأمین نهاده‌ها و کالاهای اساسی کشاورزی با در نظر گرفتن دو فاکتور ارزی و خشکسالی قابل تدبیر است. امیدواریم این اقدامات در اولویت شما باشد.

انتهای پیام

نظر شما