شناسهٔ خبر: 49079559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی روحیه عمل‌گرا و نگاه تخصصی دارد

شهرکرد -ایرنا- جمعی از استادان دانشگاه و فعالان حوزه کشاورزی چهارمحال و بختیاری معتقدند، وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی دولت سیزدهم، دارای روحیه عمل‌گرا، جهادی و نگاه تخصصی به این حوزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کارشناسان عقیده دارند با توجه به مشکلات مختلف در جامعه به خصوص مطالبات و دغدغه‌های مردم در بخش منابع آبی، حوزه کشاورزی و اقتصادی، انتخاب تیم اقتصادی قوی در جهت رفع مشکلات بسیار اثرگذار است.

وزیر پیشنهای جهادکشاورزی روحیه عمل‌گرا دارد 

استادیار دانشگاه شهرکرد گفت: سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی دولت سیزدهم روحیه عمل‌گرا، جهادی، همراه با جدیت در کار و نگاه تخصصی به مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی دارد.

نبی‌الله یار علی‌ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دوران تحصیل مقطع دکترا را با وی هم‌ دوره بود، افزود: ساداتی‌نژاد یک جوان انقلابی است که با تمام توان و پشتکار پیگیر کارها در حوزه تخصصی خود است.

وی اظهار داشت: تخصص در حوزه کشاورزی و احاطه کامل بر مسائل و مشکلات بخش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط‌زیست به واسطه حضور در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و ریاست این کمیسیون از ویژگی‌های وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی است.

یار علی با اشاره به اینکه مساله آبخیزداری و مشکلات بخش آب یکی از مهمترین مشکلات حوزه کشاورزی و مسائل روز کشور است، افزود: تحصیلات وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی در حوزه آبخیزداری است و امید است با استفاده از تجربیات و تحصیلات دانشگاهی گامی در راستای اعتلای و پیشرفت کشور بردارند.

این استاد و محقق دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: ساداتی‌نژاد به دلیل اینکه ۲ دوره نماینده مجلس بوده است و یک دوره رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است و مسئولیت دانشگاه کاشان را نیز عهده‌دار بود، با روحیه جهادی و پرتلاش و کارآمد گزینه مناسب برای این وزارتخانه است.

وی افزود: ساداتی‌نژاد در زمان ریاست کمیسیون کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس نسبت به مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی به خصوص در مشکلات پیش آمده در تولید مرغ، کنکاش و بررسی‌های زیادی انجام داد و اکنون نیز بر مسائل ریز و درشت و مشکلات این وزاتخانه از نزدیک آشنایی و تسلط کامل دارد و این امر باعث می‌شود که به خوبی بحران‌های این گونه را در بخش کشاورزی مدیریت کند.

به گفته وی، روحیه جهادی و عمل‌گرا، انقلابی وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی یکی از خصوصیت خوب وی است و این وزیر پیشنهادی پیگیری‌های لازم و مستمر بر فعالیت‌ها مربوطه را دارد چرا که فردی عمل‌گراست و به دنبال ایجاد تحول و نوآوری است و تعهد و مسئولیت‌پذیری بالایی دارد و از نظرات  کارشناسی دیگران نیز در بحث تحول سازمانی به خوبی استفاده می‌کند.

یار علی اظهار داشت: ساداتی‌نژاد به دلیل روحیه تعاملی که دارد از تمام نیروهای کشور در راستای پیشرفت و اعتلای کشور استفاده می‌کند. 

وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی جهادی و انقلابی است 

یکی دیگر از استادان دانشگاه شهرکرد گفت: گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برای تصدی وزارت جهادکشاورزی یک فرد انقلابی و جهادی است.

اسماعیل اسدی با اشاره به اینکه وزارت جهادکشاورزی یک وزارتخانه مهم است که با تمام مردم کشور ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد، گفت: انتخاب سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به عنوان یک فرد متخصص، بسیجی، انقلابی و با توان مدیریتی بالا یک گزینه مناسب است.

وی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی معتقد به تحول و تغییر است و به مدیریت مشارکتی اهمیت زیادی می‌دهد، افزود: سیدجواد ساداتی‌نژاد در هر بخشی که فعالیت می‌کند فردی تاثیرگذار است و توان هماهنگ‌سازی در تمام مجموعه مدیریتی را دارد.

رییس سابق دانشگاه شهرکرد با اشاره به برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی گفت: شفاف‌سازی ارائه خدمات بخش کشاورزی از مهمترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی است و این امر در بین استفاده کنندگان و کارگزاران بخش عام کشاورزی مورد نیاز است.

اسدی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات این بخش همیشه مورد انتقاد خیلی از کاربران این بخش بوده است که امکانات نامناسب توزیع می‌شود، گفت: استفاده مشارکت حداکثری در تصمیم‌گیری‌ها از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی است.

به گفته وی، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی پیش از این یک دوره ریاست  کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی برعهده داشت و برای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی و در ترکیب این قیمت‌گذاری افراد تولید کننده اصلی محصولات نیز سهیم کرد و این امر را به عنوان قانون و آیین‌نامه قانونمند کرد که این امر نشان از استفاده مشارکت حداکثری است.

اسدی اظهار داشت: برای فعالیت در وزارتخانه‌ای که باید کارها را به سرعت، انقلابی و با تحول و با تغییرپذیری بالا انجام دهد نیاز به چابک‌سازی است و در برنامه وزیر پیشنهادی توجه ویژه به چابک‌سازی این وزارتخانه شده است. 

وی به تخریب‌های انجام شده در بخش‌های منابع طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: وزیر پیشنهادی وزارت جهادکشاورزی به لحاظ اینکه تخصص و علاقه‌مندی خاص به این بخش دارد در حوزه حفظ منابع و تقویت محیط‌زیست برنامه‌ریزی دقیق خواهد داشت.

به گفته‌ وی، تخصص سید جواد ساداتی‌نژاد در دوره دکترای نشان می‌دهد که او به افزایش بهره‌وری با توجه به محدودیت منابع آب در بخش کشاورزی توجه خاص دارد.

وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی از یکی از کارآمدترین اعضا کابینه دولت سیزدهم است

مدیرعامل اتحادیه تعاونی امور عشایر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی یکی از کارآمدترین وزرای دولت سیزدهم از نظر تخصص و سابقه علمی و پژوهشی است.

برزو منصوری با اشاره به سوابق فعالیت وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی افزود: سید جواد ساداتی‌نژاد در حوزه کشاورزی اشرافیت کامل دارد و امید است با تعهد و تخصص، تحولی عظیمی در این بخش ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه عشایری کشور و به خصوص استان به عنوان یک ظرفیت در حوزه تولید هستند، گفت: امید است با شناسایی و رسیدگی به مشکلات این قشر در دولت بتوان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

به گفته وی، وزیر پیشنهادی وزارت جهادکشاورزی جوان انقلابی با تعهدکاری بالا و حسن اخلاق است که به استفاده از ظرفیت جوانان فعال و انقلابی برای رسیدن به برنامه‌ها  و همکاری تاکید فراوان دارد.

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ از سوی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دولت سیزدهم برای کسب رای اعتماد نمایندگان به مجلس معرفی شده است.

وی متولد اول تیر ۱۳۵۱ در کاشان، دکترای آبخیزداری گرایش هیدرولوژی از دانشگاه دولتی مسکو است، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۷۳ از جهاد سازندگی کاشان شروع کرد و از سال ۱۳۹۵ و در دوره‌های دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم کاشان و آران و بیدگل را برعهده دارد.

معاونت امور مجلس وزارت علوم در دولت دهم، ریاست دانشگاه کاشان، معاون ادارای و مالی دانشگاه تهران و دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای علوم، تحقیقات و فناوری کشور از جمله فعالیت‌های علمی و اجرایی ساداتی‌نژاد محسوب می‌شود.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح شنبه ۳۰ مردادماه با حضور آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری در مجلس شورای اسلامی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

نظر شما