شناسهٔ خبر: 49060935 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین اعلام کرد

امسال؛ اجرای ۵ هزار هکتار طرح هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری

عباسی، مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین اعلام کرد: امسال برای اجرای پنج هزار هکتار طرح پایلوت هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، فریبرز عباسی با بیان این مطلب گفت: این طرح پایلوت در صورت تامین اعتبار در استان‌هایی همچون گلستان، اردبیل، قزوین، فارس و خراسان رضوی اجرا می‌شود.

عباسی افزود: هوشمندسازی در ارتقای کیفی سامانه‌های نوین آبیاری موثر است و بهره‌وری سامانه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی، بومی‌سازی تکنولوژی‌های مربوط به هوشمندسازی را از دیگر برنامه‌های معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا قصد داریم طرح‌های الگویی اجرا کنیم تا تکنولوژی‌های مناسب برای هر یک از سامانه‌های نوین آبیاری را در مناطق مختلف با توجه به شرایط اقلیمی و اجتماعی شناسایی و به کشاورزان و شرکت‌های خصوصی پیشنهاد دهیم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری، دخالت انسان در بهره‌برداری از سامانه‌ها کم و به ابزار، سنسورها و تجهیزات داخل مزرعه منتقل می‌شود.

وی با بیان این که هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون به صورت خودجوش در برخی از اراضی کشاورزی از سوی بهره‌برداران اجرا شده است، گفت: بهره‌برداران با توجه به مزایای سامانه‌های هوشمند آبیاری، آن را اجرا کرده‌اند.

عباسی ادامه داد: بعضی از پایلوت‌ها نیز تاکنون توسط شرکت‌های خصوصی به منظور توسعه تکنولوژی‌های هوشمندسازی با توافق بهره‌برداران در اراضی کشاورزی اجرا شده است.

نظر شما