شناسهٔ خبر: 49050810 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

گلایه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از تاخیر سایر بانک‌ها در واریز مستمری‌‌ و پرداخت نشدن تسهیلات

بازنشستگانی که از بانک‌هایی به غیر از بانک رفاه کارگران مستمری خود را دریافت می‌کنند، از تاخیر در واریز مستمری‌های خود گلایه دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان تامین اجتماعی هر ماه پیش از واریز مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران، جدولی از زمان واریز مستمری‌ها را منتشر می‌کند. 

طبق عرف سال‌های اخیر، واریز مستمری‌ها از روز ۲۰ام هر ماه آغاز و تا روز ۳۱ام ادامه دارد؛ البته این جدول براساس زمان تامین نقدینگی لازم برای پرداخت این تعهد، تنظیم می‌شود. 

در نتیجه «بانک رفاه کارگران» به عنوان مرکز مالی واریز مستمری‌ها و بانکی که بازنشستگان و مستمری‌بگیران در آن حساب دارند، بر اساس این جدول، مستمری‌ها را واریز می‌کند. 

با این حال تمام بازنشستگان در این بانک حساب ندارند و برخی از آن‌ها نزد بانک‌های دیگر حساب باز کرده‌اند. این گروه از بازنشستگان می‌گویند، سایر بانک‌ها معمولا طبق زمانبندی این جدول عمل نمی‌کنند. 

در نتیجه در واریز مستمری این گروه از بازنشستگان، تاخیر به وجود می‌آید؛ البته تاخیر در واریز مستمری تنها محل گلایه بازنشستگان نیست؛ چراکه تسهیلات قرض الحسنه سازمان تامین اجتماعی هم به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. 

آن‌ها در سال‌های گذشته در چند نوبت از سازمان خواسته‌اند که تکلیف پرداخت تسهیلات به آن‌ها را روشن کند.

نظر شما