شناسهٔ خبر: 48929625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد خبر داد:

تزریق روزانه ۵۵ هزار دز واکسن کرونا در خراسان رضوی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: روزانه ۵۵ هزار دز واکسن کرونا در خراسان رضوی تزریق می‌شود که از این میزان ۳۵ تا ۴۰ هزار دز آن مربوط به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

صاحب‌خبر -

مهدی قلیان در نشست خبری ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: تاکنون ۸۳۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند و میزان کل بستری شدگان استان به سه هزار و ۵۴۶ نفر رسید که از این تعداد ۵۸۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان ابتلا به کرونا در خراسان رضوی، ۱۱.۵ نفر در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است، در حالی که این میزان در تهران ۱۶ نفر در ۱۰۰ هزار نفر و در مازندران ۳۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر است.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد کل بستری شدگان کرونایی استان خراسان رضوی متعلق به کلانشهر مشهد است.

قلیان با اشاره به اینکه مراکز منتخب کرونا که ۶ مورد آن شبانه روزی است به عنوان مرکز درمانی سطح یک کرونا محسوب می‌شوند، افزود: در بخش سرپایی روزانه هشت هزار و ۸۰۰ آزمایش کرونا در قالب "پی. سی. آر و رپید تست" برای مراجعه کنندگان به مراکز منتخب کرونای زیر پوشش این دانشگاه انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نسبت به کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

وی گفت: روزانه ۵۵ هزار دز واکسن کرونا در خراسان رضوی تزریق می‌شود که از این میزان ۳۵ تا ۴۰ هزار دز آن مربوط به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

قلیان از آغاز طرح واکسیناسیون ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد خبر داد و گفت: این طرح توسط بسیج جامعه پزشکی با استقرار تیم‌های واکسیناسیون و همکاری آستان قدس رضوی، آغار شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص رفع کمبود داروهای کرونایی در استان نیز گفت: هم‌اکنون از نظر دسترسی به رمدسیویر مشکلی نداریم که بناست داروخانه‌های توزیع این دارو نیز افزایش یابد و در خصوص داروی فاویپیراویر نیز امروز محموله آن در حال توزیع است.

نظر شما