شناسهٔ خبر: 48811652 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیکسی فایر همچنان قربانی می‌گیرد

کالیفرنیای آمریکا همچنان گرفتار آتش سوزی بزرگ

آتش سوزی گسترده در ایالت کالفرنیای آمریکا همچنان ادامه دارد و خسارات گسترده برجای می‌گذارد.

صاحب‌خبر -
    به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه ، تلاش آتشنشانان و مردم ایالت کالیفرنیا آمریکا برای خاموش کردن آتش سوزی گسترده موسوم به «دیکسی فایر» که به عنوان دومین آتش سوزی بزرگ تاریخ این ایالت اعلام شد، همچنان ادامه دارد. 
به گفته مسئولان محلی ، به احتمال زیاد این آتش سوزی تا دست کم تا ده روز دیگر ادامه خواهد داشت و این در حالی است که هزاران نفر از ساکنان این منطقه خانه هایشان را ترک کرده و سه نفر نیز ناپدید شده اند.

براساس آخرین آماری که آتش نشانی کالیفرنیا اعلام کرد، از ۱۳ ژوئیه که این آتش سوزی‌ها در شمال این ایالت آغاز شده است تا کنون بیش از ۱۹۸ هزار هکتار از جنگل‌های این منطقه که مساحت آن بزرگتر از شهر لس آنجلس است، به خاکستر تبدیل شده است.

به گفته ماموران آتش نشانی، بسیاری از مناطق و روستا‌ها از جمله شهر گرینویل ویران شده است. این شهر چند روز پیش کاملا در این آتش سوزی‌ها ویران شد و سه نفر از ساکنان آن همچنان ناپدید هستند.
 
گاوین نیوسام، فرماندار ایالت کالیفرنیا از ویرانه‌های این شهر بازدید و از تلاش بی وقفه ماموران آتش نشانی قدردانی کرد و گفت مقامات باید منابع بیشتری را برای مدیریت جنگل‌ها و محافظت در برابر آتش سوزی‌ها اختصاص دهند.

وی افزود: «اما خشکسالی بسیار شدید است و هوا به شدت گرم شده است. باید آشکارا اعتراف کنیم که این آتش سوزی‌ها ناشی از تغییرات آب و هوا است.» این آتش سوزی‌ها با گرمای شدید و خشکسالی نگران کننده و وزش مداوم باد تشدید شده است.

آتش سوزی جنگل‌ها در کالیفرنیا امری عادی است، اما به علت تغییرات اقلیمی این آتش سوزی‌ها بیش از پیش ویرانگرتر شده اند. به ویژه تابستان امسال بسیار شدید بود و روز یکشنبه ۱۱ آتش سوزی در سراسر این ایالت همچنان ادامه داشت.

از سال ۲۰۱۷ تاکنون هشت آتش سوزی بسیار گسترده در کالیفرنیا روی داده است. از سال ۲۰۲۰ شش آتش سوزی در این ایالت روی داده است که گسترده‌ترین آن به نام «آگست کمپلکس» بود که در جریان آن ۴۱۷ هزار هکتار از جنگل‌های این ایالت در آتش سوخت.

هزاران نفر از ساکنان این منطقه را تخلیه کرده و به اردوگاه‌های موقت پناه برده اند و نمی‌دانند که آیا خانه هایشان از آتش در امان مانده است یا خیر. تاکنون حدود ۳۷۰ ساختمان (خانه یا ساختمان‌های دیگر) از بین رفته است.

براساس تحقیقات اولیه، سقوط یک درخت روی یک کابل برق، منشأ این آتش سوزی است. این خط برق متعلق به شرکت خصوصی Pacific Gas and Company است که در سال ۲۰۱۸ موجب وقوع آتش سوزی مهیب موسوم به «کمپ فایر» در چند کیلومتری همین منطقه شد. در این آتش سوزی، ۸۶ نفر جان خود را از دست دادند و شهر پارادایز ویران شد.

نظر شما