شناسهٔ خبر: 48810175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شبکه فرعی آبیاری برای ۳۵۰۰ هکتار از زمین‌های منطقه سیستان اجرا شد

مدیرآب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شبکه فرعی آبیاری برای سه هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تحت پوشش طرح آبرسانی با لوله به دشت سیستان اجرایی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،جعفر زربافتی مدیرآب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  گفت: عملیات اجرایی فاز دوم آبرسانی دشت سیستان از مهر سال گذشته آغاز و تاکنون مطالعه و طراحی سطحی حدود یک‌ هزار هکتار با ٣٩٣ گروه هم آب از شبکه فرعی به پایان رسیده که از این مقدار سطحی معادل سه هزار و ۵٠٠ هکتار آن تعیین پیمانکار شده و در حال اجراست.

وی افزود: در اجرای طرح صرفا از پیمانکاران بومی دارای صلاحیت استفاده می‌شود بطوریکه ٢۵ شرکت پیمانکار بومی، عملیات اجرایی طرح شامل انتقال آب با لوله از محل حوضچه‌های پنج هکتاری به سر مزارع یک هکتاری را برعهده دارند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزایش بهره‌وری مصرف آب، توزیع پایدار، یکسان و مطمئن آب بین کشاورزان را از اهداف مهم اجرای فاز دوم طرح آبرسانی ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان برشمرد و گفت: این اقدام بر اساس درخواست کشاورزان و مشارکت آنان انجام می‌شود بطوریکه تهیه شیرآلات مورد نیاز توسط خود بهره برداران انجام می‌شود.

وی از همه کشاورزان متقاضی اجرای طرح خواست به منظور تشکیل پرونده و اجرای طرح به مدیریت‌های جهاد کشاورزی منطقه سیستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

نظر شما