شناسهٔ خبر: 48750667 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بارش باران در کردستان تا یکشنبه ادامه دارد

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان از ادامه بارش‌ها تا روز یکشنبه خبر داد و گفت: شدت این بارندگی‌ها امروز جمعه در برخی از نقاط استان کردستان بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خبات قمری کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان اظهار داشت: طبق بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی همچنان تا روز یکشنبه شرایط انتقال رطوبت و عبور موج‌های کم دامنه در منطقه فراهم است.

او افزود: در این مدت طی ساعات بعدازظهر افزایش و رشد ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و کاهش وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: امروز در توایع شهرستان‌های سقز، بانه، دیواندره و شمال سنندج شدت ناپایداری‌ها بیشتر بوده و امکان آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های موقت نیز وجود دارد.

او اضافه کرد: در شبانه روز گذشته حاجی ممدان سقز سه میلی‌متر، سروآباد شش دهم، بابارشانی چهار دهم و شهر‌های سنندج و مریوان نیز هرکدام یک دهم میلی متر بارندگی داشتند.

قمری گفت: از لحاظ دمایی تا روز یکشنبه تغییرات آنچنانی را در استان نداریم، اما برای روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه حدود ۲ تا سه درجه دمای روزانه افزایش می‌یابد.

او یادآور شد: در شبانه روز گذشته سلین با ۴۰ درجه گرمترین و گل تپه با ۱۲ درجه سانتی‌گراد خُنک‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان هم مابین ۲۴ و ۳۷ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

میانگین بارندگی‌های کردستان از آغاز سال زراعی جاری (اول مهر پارسال) تاکنون ۲۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته (۵۱۹ میلی‌متر) ۴۴ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) حدود ۴۴۶ میلی‌متر، ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامتر‌های هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

نظر شما