شناسهٔ خبر: 48716057 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واریز پول‌های غیرقانونی به حساب کمپین‌های انتخاباتی آمریکا

یک گروه ناظر بر امور مالی کمپین‌های انتخاباتی آمریکا از واریز میلیون‌ها دلار پول غیرقانونی برای انتخابات میان دوره‌‌ای در این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت «اسرار آشکار» از اهدای میلیون‌ها دلار «پول سیاه» (پول غیرقانونی که از طریق پولشویی حاصل می شود) برای انتخابات میان‌ دوره‌‌ای آمریکا خبر داد.

یکی از ناظران این گروه، روز سه‌شنبه اعلام کرد کمپین‌های انتخاباتی آمریکا، اهدا کنندگانی ناشناس و مخفی دارد. آن‌ها تا کنون میلیون‌ها دلار به کمیته اقدامات سیاسی اهدا کرده اند.

این عضو ناظر همچنین افزود: کمیته اقدام سیاسی دموکرات‌های سنای آمریکا ۴.۳ میلیون دلار و صندوق جمهوری‌خواهان هم حدود ۳.۵ میلیون دلار پول غیرقانونی گرفته‌اند.

انتخابات میان دوره‌ای آمریکا سال آینده میلادی و در ماه نوامبر برگزار خواهد شد. در این انتخابات، تمام ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا و ۳۴ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا به رای گذاشته می‌شود.

در این گزارش گفته شده بیشتر این پول‌ها در راستای حمایت یا حمله به اهداف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا واریز شده است.
این گروه ناظر بر مسائل مالی همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود تا نوامبر سال آینده، پول‌های بیشتری نیز به حساب کمپین‌ها واریز شود.

گفتنی است وبسایت «اسرار آشکار» وابسته به سازمانی مستقل و غیر حزبی است که در زمینه  لابیگری بر انتخابات و سیاست‌های جمعی تحقیقات انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما