شناسهٔ خبر: 48714013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان:

فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قزوین منتشر شد

دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین، با همکاری «امام-محلات مساجد»؛ اقدام به شناسایی و ثبت گروه‌های نمایشی «بچه‌های مسجد» کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، سید قاسم قوامی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین گفت: فراخوان تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به منظور استعدادیابی، شناسائی، کشف و جذب نمایشگران مسجدی صورت گرفته است.

وی به پرورش استعدادهای درخشان در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: آشنایی با مبانی هنر نمایش، نمایش‌نامه­‌نویسی، کارگردانی و بازیگری از جمله موضوعاتی است که در کارگاه­های آموزشی به آن خواهیم پرداخت و پس از پایان آموزش‌های لازم، گروه­‌ها شناسائی شده و ثبت می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از شناسایی و ثبت گروه­ها، مجموعه نمایش نامه­‌های 6 جلدی تئاتر بچه­‌های مسجد و دیگر متون نمایشی، در اختیار گروه­ها قرار گرفته و تولید آثار نمایشی در مساجد آغاز می‌شود؛ در ادامه نیز نمایش­‌های تولیدی توسط کارشناسان واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان، بازبینی و ارزیابی شده و گروه­ها از راهنمائی، کمک و مشاوره کارشناسان نمایش بهره‌­مند می‌شوند.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین معرفی گروه‌های برتر برای شرکت در رویدادهای نمایشی را از دیگر ویژگی‌‌های این فراخوان عنوان کرد و ادامه داد: گروه­های نمایشی برتر پس از گذراندن مراحل آموزشی و با دریافت کسب امتیازات لازم با پشتیبانی مالی که توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین صورت می‌گیرد در قالب همایش استانی در مساجد استان، اجرای نمایش خواهند داشت و نمایش‌­های برتر در همایش‌ها و جشنواره‌های استانی از جمله جشنواره استانی«تئارستان»، همایش استانی«تئاتر آپارتمانی»، همایش استانی «تئاتر کارگران»، همایش استانی«تئاتر روستا» و جشنواره­ استانی «تئاتر محله» حضور خواهند داشت.

سیدقوامی به مولفه­‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد پرداخت و گفت: تعداد اجرا، تعداد مخاطب، نحوه ی تبلیغ و اطلاع رسانی، چگونگی ارتباط با مخاطب، موضوع و مضمون مرتبط با نمازگزار، تناسب نمایش با محیط مسجد، ابتکار و خلاقیت در استفاده از فضا و امکانات موجود در مسجد و ... از جمله مؤلفه‌های انتخاب و گزینش نمایش برای اجرا در مسجد است.

وی طرح معضلات و مشکلات محله با استناد به آموزه‌های دینی، معرفتی و سخنان و رفتار و اعمال پیامبر رأفت و ائمه‌ی اطهار علیهم السلام را از موضوعات اصلی و اولویت دار نمایش­های مسجدی عنوان کرد.

گفتنی است علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین به نشانی https://artqazvin.ir/ و تکمیل فرم مربوطه در این فراخوان شرکت کنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما