شناسهٔ خبر: 48708270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تعرفه‌های هزینه خدمات سال ۱۴۰۰‌ مناطق آزاد در دولت بررسی می‌شود

زهرا علیدادی

دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، پیشنهاد این شورا درباره تعرفه‌های هزینه خدمات سال ۱۴۰۰ مناطق آزاد را جهت سیر مراحل قانونی به دولت ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، به موجب صورت‌ جلسه کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶، سرفصل های تعرفه هزینه خدمات سال ۱۴۰۰ مناطق ویژه اقتصادی به استناد ماده (۴) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی تعیین و به تصویب رسید.

لذا با توجه به اهمیت وجود مستند قانونی برای هر گونه دریافت وجه از فعالان اقتصادی در محدوده مناطق ویژه اقتصادی از سوی سازمان های مسئول این مناطق و به منظور اجتناب از پیامدهای سوء احتمالی، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی فهرست تعرفه های مذکور را برای طرح و تصویب خارج از نوبت، به هیئت وزیران ارائه کرده است.

همچنین به موجب پیشنهاد فوق، سازمان های مسئول هریک از مناطق ویژه اقتصادی ضمن رعایت صرفه و صلاح و ایجاد جذابیت سرمایه گذاری و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی دانش بنیان، می توانند حداکثر تا ۲۵ درصد تخفیف نسبت به تعرفه های مصوب برای واحدهای تولیدی دانش بنیان اعمال نمایند.

پیشنهاد یاد شده در حال حاضر در کمیسیون اقتصاد دولت مراحل بررسی و تصمیم گیری را طی می کند.

نظر شما