شناسهٔ خبر: 48708117 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شهر‌هایی که در کرمانشاه ثبت ملی شده اند صاحب دبیرخانه می‌شوند

خبرگزاری صداوسیما

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه از راه اندازی دبیرخانه در شهر‌هایی از استان که ثبت ملی شده اند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، ویسی با بیان اینکه شهرستان‌های هرسین، دالاهو، نودشه و روستای فش از مناطقی هستند که ثبت ملی شده اند، گفت: ابلاغ این دبیرخانه‌ها دریافت شده و به زودی راه اندازی خواهند شد.

وی افزود: هدف از راه اندازی این دبیرخانه‌ها تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولیدی این مناطق و برنامه ریزی برای صادرات و توسعه آن‌ها است.

ویسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۳ زنجیره ارزش در حوزه صنایع دستی استان شناسایی شده که برای تکمیل آن‌ها نیازمند ۱۴ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

معاون صنایع دستی استان اظهار داشت: یکی از مزیت‌های تکمیل زنجیره ارزش این است که مواد اولیه ارزانتر به دست تولید کنندگان می‌رسد که به عنوان نمونه در زنجیره ارزش تولید گلیم هرسین تهیه پشم، نخ ریسی، گلیم بافی و فروش محصولات از چرخه دامدار تا هنرمندان می‌تواند شغلی‌های پایداری ایجاد کند.

ویسی افزود: همچنین در زنجیره ارزش تولید ساز تنبور در شهرستان دالاهو کاشت درخت‌های گردو، گلابی و توت به تکمیل این زنجیره کمک می‌کند.

وی یادآور شد: البته بسته بندی محصولات هم از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در خور توجه باشد به همین منظور با چند شرکت کارتن سازی رایزنی کرده ایم تا در حوزه صنایع دستی فعالیت کنند و طرح‌های خود را ارائه دهند.

معاون صنایع دستی استان با اشاره به اهمیت برند سازی و بازار یابی در صادرات گفت: تهیه هر تنبور حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان هزینه دارد که باید بتوانیم با بسته بندی مناسب زمینه فروش این محصولات را فراهم کنیم، همچنین ایجاد بازارچه‌های دائمی و فروشگاه‌ها نیز در این مسیر تاثیر گذار است که در این رابطه نیازمند همیاری شهرداری‌ها هستیم.

ویسی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز باید در حوزه حمایت از صنایع دستی ورود کنند و از تولیدات هنرمندان استان در جشنواره‌ها و مناسبت‌های مختلف استفاده کنند.

وی همچنین به پایش هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا پایان سال اهلیت سنجی و راستی آزمایی ۲۰ هزار هنرمند استان را انجام دهیم.

نظر شما