شناسهٔ خبر: 48707946 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک ناشر مطرح کرد

راه نیافتن کتاب‌های تخصصی به کتابفروشی‌ها

ندا ولی‌پور

فرهاد تیمورزاده با اشاره به اهمیت طرح‌های فصلی فروش کتاب گفت:‌ مساله‌ این‌جا است که برخی از کتاب‌های ناشران به‌ویژه در حوزه‌های تخصصی و دانشگاهی به کتابفروشی‌ها راه پیدا نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مدیر انتشارات تیمورزاده درباره برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) اظهار کرد: اگر کتابفروش کتاب را بفروشد به چرخه اقتصادی ناشر هم کمک می‌کند و او می‌تواند کتاب‌های جدید و تجدید چاپی خود را روانه ویترین کتابفروشی‌ها کند و به همین دلیل کل صنعت نشر از آن بهره‌مند شود.

او با اشاره به اهمیت برگزاری طرح‌های حمایتی برای اهالی نشر، افزود: اما مساله‌ این‌جا است که برخی از کتاب‌های ناشران به‌ویژه در حوزه‌های تخصصی و دانشگاهی به کتابفروشی‌ها راه پیدا نمی‌کنند.

تیمورزاده با مطرح کردن این‌که طرح‌های حمایتی با هدف حمایت از ناشران و کتابفروشان در قالب طرح‌های فصلی اهمیت ویژه‌ای دارند، بیان کرد: در حوزه کتابفروشی و نشر طرح نمایشگاه مجازی کتاب برای ناشران و طرح‌های فصلی فروش کتاب برای کتابفروشان از جمله اقدامات خیلی خوب به شمار می‌آیند.

این ناشر تاکید کرد: البته این به آن معنا نیست که قرار است این طرح‌ها همه مشکلات حوزه نشر را برطرف کنند زیرا کتابفروشان هم خودشان باید از روش‌های مختلف مخاطبان خود را جذب و شناسایی کنند و با آن‌ها ارتباط داشته باشند و تازه‌های نشر را به آن‌ها اطلاع دهند.

او با بیان این‌که متاسفانه چنین کارهایی در میان کتابفروشان دیده نمی‌شود،‌ اظهار کرد: سال‌ها است که کتابفروشان به شیوه سنتی فعالیت می‌کنند و تجربه نشان می‌دهد آن‌هایی که از طریق فضای مجازی و فروش اینترنتی فعالیت دارند موفق‌تر هستند.

او همچنین به اجرای طرح تابستانه کتاب اشاره کرد و گفت: در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ که این روزها در حال برگزاری است، بودجه و سقف خرید رشد داشته و قطعا چنین اقداماتی تاثیر بسزایی در افزایش ورود کتاب به خانه‌های مردم دارد.

به گفته تیمورزاده، البته استقبال مردم نشان می‌دهد که حد فاصل بین سطح مورد نیاز مردم از کتاب با موارد دیگر خیلی زیاد است زیرا وقتی مردم برای معیشت دچار سختی هستند پول زیادی برای خرید کتاب ندارند و ممکن است طرح به هدف نهایی خود نرسد.

مدیر انتشارات تیمورزاده در پایان گفت: اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله اقدامات ارزشمندی است که موجب شد نقش مهم کتابفروش بار دیگر به جامعه شناسانده شود و مردم با حضور در کتابفروشی‌ها پیوند و آشتی دوباره با آن برقرار کنند.

انتهای پیام

نظر شما