شناسهٔ خبر: 48707806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۸ پایگاه انتخاب رشته کنکور سراسری در لرستان راه‌اندازی شد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش لرستان گفت: ۱۸ پایگاه انتخاب رشته و ۴۲ مرکز مشاوره جهت هدایت تحصیلی پذیرفته شدگان کنکور ۱۴۰۰ در این استان راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

"نصرالله بازگیران" روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مراکز مشاوره و پایگاه های انتخاب رشته در سطح استان بصورت حضوری و مجازی آماده هدایت تحصیلی و ارائه مشاوره های لازم به دانش آموزان و والدین آنها هستند.

وی اظهار داشت: با توجه به سند تحول بنیادین و راهکار ارایه شده در مراکز مشاوره  تحصیلی استان علاوه بر هدایت تحصیلی، خدمات لازم در تمامی زمینه های سلامت جسم و روح دانش آموزان ارائه می شود.

وی ادامه داد: مشاوران مجرب در مراکز مشاوره هدایت تحصیلی و پایگاه های انتخاب رشته استان مستقر هستند که بر اساس جمعیت تحت پوشش در این مراکز سه مشاور و در برخی مناطق تعداد بیشتری فعالیت می کنند.

بازگیران با بیان اینکه پایگاه‌های مشاوره با هدف کمک به داوطلبان برای انتخاب صحیح و آگاهانه رشته دانشگاهی راه‌اندازی شده‌اند اظهار داشت: انتخاب رشته در شکل گیری آینده شغلی و اجتماعی داوطلبان تاثیر زیادی دارد به همین دلیل داوطلب باید با بینش و شناخت کافی، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

وی درباره شیوه فعالیت این پایگاه‌ها در شرایط کرونایی عنوان کرد: پایگاهها در روش حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی فعالیت می‌کنند و پذیرفته شدگان می توانند در شیوه مجازی با استفاده از شبکه شاد، با مشاوران ارتباط برقرار کنند و از دیدگاه‌های کارشناسی آنها بهره ببرند.

۴۰ هزار و ۱۳ داوطلب لرستانی در کنکور سراسری ۱۴۰۰ در پنج رشته تحصیلی رقابت کردند که از این مجموع ۲۳ هزار و ۵۷۰ نفر این داطلبان معادل ۵۸ درصد مرد و ۱۶ هزار و ۴۴۳ نفر معادل ۴۲ درصد زن هستند.

بیشترین شرکت‌کننده در گروه علوم تجربی با تعداد ۲۰ هزار و ۲ نفر  بود و پس از آن گروه علوم انسانی ۱۱ هزار و ۸۹۵ داوطلب، زبان های خارجی چهار هزار و ۱۰۳، هنر ۲ هزار و ۹۸ و علوم ریاضی یکهزار و ۹۱۵ داوطلب داشت.

نظر شما