شناسهٔ خبر: 48707785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جاده هراز از منطقه مشا در استان تهران مسدود است

تهران- ایرنا- رئیس پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت: به علت سقوط سنگ از ۵ بعدازظهر دیروز /سه شنبه/ جاده هراز از سمت تهران به سمت شمال از روبروی شهرک البرز بعد از منطقه مشا مسدود است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ «ایرج کهریزی» روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه  در جاده هراز شده و این مسیر کوهستانی از ساعت ۵ عصردوازدهم مرداد برای پاکسازی مسدود شده است.

وی افزود: حجم بالای گل و لای در جاده ناشی از ریزش کوه روند پاکسازی را کند کرده و هنور خبری مبنی براتمام پاکسازی و بازگشایی مسیر اعلام نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه کوه در هفت نقطه در مسیر هراز ریزش کرده بود، توضیح داد: ریزش کوه با حجم بسیار بالایی از سنگ ریزه در هفت نقطه سبب شد تا این محور مدت زیادی مسدود بماند.

کهریزی گفت: در محدوده دو راهی بلده به طول حدود ۱۰۰متر در ارتفاع یک و نیم متر سنگ ریزه وارد جاده اصلی شده است، در دیگر نقاط این محور به سمت آمل ریزش کوه وجود دارد.

وی گفت: رانندگان برای تردد از مسیر جایگزین فیروز کوه استفاده کنند و بر اساس گزارش های دریافتی تردد خودروها و ترافیک در این مسیرعادی و روان است.

رئیس پلیس راه ویژه شرق استان تهران گفت: برای روزهای پنجشنبه و جمعه محدودیت تردد اعلام نشده و در صورت افزایش بار ترافیک وضرورت ایجاد محدودیت، موارد اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به ادامه محدودیت تردد کرونایی در جاده‌های منتهی به استان‌های شمالی اظهار داشت: دوربین‌های هوشمند تردد خودروها را کنترل می کنند و خودروهایی که بدون مجوز از این مسیر عبور کنند، پلاک آنها توسط دوربین های هوشمند ثبت و اعمال قانون خواهند شد.

نظر شما