شناسهٔ خبر: 48707425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

شریف در گفت‌وگو با آنا:

برنامه‌های دولت روحانی پس از شکست برجام به بن‌بست خورد

عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: دولت توان خود را بر روی سرمایه‌گذاری خارجی گذاشته بود تا از این طریق رونق اقتصادی شکل بگیرد و پرونده هسته‌ای به سرانجام برسد ولی این برنامه به شکست منجر شد.

صاحب‌خبر -

احمد شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست داخلی گروه سیاست خبرگزاری آنا، با بیان اینکه برگزاری مراسم تحلیف در تاریخ صدور فرمان مشروطیت، این پیام را در دل خود دارد که ایران در چنین تاریخی وارد عرصه جدید از کشورداری شد، اظهار کرد: از این تاریخ با ایجاد مجلس و منشوری که مشروطیت بنا نهاد، قدرت مطلقه پادشاهان تا حدودی محدود شد.

وی افزود: البته بعد از مشروطیت هم در دوران قاجار و پهلوی انسدادهایی در کشور به وجود آمد ولی هم‌اکنون ما در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری، از این تاریخ به‌عنوان نماد مردم‌سالاری و مصداق میزان قرار دادن رأی ملت، استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

رهبر انقلاب چه توصیه‌هایی را خطاب به دولت سیزدهم بیان کردند؟

دبیرکل حزب هدا پیرامون سوگند مراسم تحلیف گفت: تحلیف به‌نوعی یک مراسم قطعنامه است؛ رئیس‌جمهور منتخب در حضور نمایندگان مردم قسم یاد می‌کند که به قانون اساسی و وعده‌های خود، پایبند باشد. البته ما باید منصفانه در خصوص شرایطی که برای تحقق این وعده‌ها لازم است، قضاوت کنیم؛ باید در نظر گرفت کشور در دوره هرکدام از رؤسای‌جمهور، چه شرایطی داشته و آیا با این موارد امکان تحقق وعده‌ها بوده است؟

شریف ادامه داد: پیرامون ادوار پیشین بحث مفصل است ولی درخصوص آخرین دوره یعنی ریاست‌جمهوری حسن روحانی، وی از ابتدا شعار اصلی خودش را به نتیجه‌رساندن پرونده هسته‌ای ایران قرار داد. در واقع انتقال پرونده هسته‌ای از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه، یک نوع تغییر استراتژیک بود و شاید با امضای معاهده برجام، موفقیتی در این مسیر حاصل شد ولی همه‌چیز بر وفق مراد دولت پیش نرفت و هیچ‌کس پیش‌بینی نمی‌کرد در ایالات‌متحده آمریکا، شخصی مانند ترامپ بر سر کار بیاید.

عضو جبهه اصلاحات ایران با بیان اینکه تمام برنامه‌های دولت پس از شکست برجام به بن‌بست خورد، تصریح کرد: دولت توان خود را بر روی سرمایه‌گذاری خارجی گذاشته بود تا از این طریق رونق اقتصادی شکل بگیرد و پرونده هسته‌ای به سرانجام برسد ولی این برنامه به شکست منجر شد.

وی با اشاره به اینکه در این میان سوء مدیریت‌های بسیاری نیز وجود داشت که باید به آن اذعان کرد، گفت: این قضیه خصوصاً در هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید مشهود بود و این تناقض در سیاست‌ها باعث شد منابع کشور به نحو بهینه مصرف نشود و درنهایت دولت سیزدهم در شرایط بحرانی بر سر کار می‌آید؛ واقعاً خدا باید به حجت‌الاسلام‌ رئیسی کمک کند تا در این شرایط، موفق به اداره کشور شود.

انتهای پیام/

نظر شما