شناسهٔ خبر: 48707239 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد

هدایت تحصیلی بیش از ۷۳ هزار دانش‌آموز خوزستانی

فاطمه سعدیان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تعداد دانش آموزان هدایت شده امسال، گفت: هدایت تحصیلی بیش از ۷۳ هزار و ۵۶۲ دانش آموز پایه نهم برای ورود به پایه دهم در رشته‌های دوازده‌گانه صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

کوروش مودت در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فرآیند هدایت تحصیلی، اظهار کرد: هدایت تحصیلی در دوره متوسطه در واقع هدایت دانش آموزان به مناسب‌ترین شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آن‌ها و به تناسب امکانات و نیازهای کشور است.

وی افزود: فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم متوسطه با هدف راهنمایی و مشاوره دانش آموزان، در انتخاب رشته تحصیلی، با توجه به علاقه‌مندی‌ها و توانایی‌های دانش آموز توسط مشاوران مربوطه انجام می‌شود. هدایت تحصیلی پایه نهم براساس تکمیل فرم‌های موجود از طریق سامانه همگام است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت توجه به بازار کار رشته‌ها در فرآیند هدایت تحصیلی، تصریح کرد: در فرآیند هدایت تحصیلی، باید به توانایی‌های شخصی، ویژگی رشته‌های تحصیلی موجود و بازار کار رشته‌ها توجه شود. هر اندازه دانش آموزان و والدین از عوامل تاثیرگذار در هدایت تحصیلی اطلاعات بیشتری داشته باشند، انتخاب رشته بهتری برای پایه دهم صورت می‌گیرد.

مودت با اشاره به اهداف هدایت تحصیلی گفت: اهداف فرآیند هدایت تحصیلی شامل شناسایی استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان، کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر آینده شغلی و حرفه‌ای و کمک به هدایت متوازن دانش آموزان بر اساس سیاست‌های توسعه‌ای کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تعداد دانش آموزان هدایت شده امسال، گفت: هدایت تحصیلی بیش از ۷۳ هزار و ۵۶۲ دانش آموز پایه نهم برای ورود به پایه دهم در رشته‌های دوازده‌گانه صورت گرفته است.

وی با اشاره به برخی عوامل تاثیرگذار در هدایت تحصیلی، عنوان کرد: سوابق تحصیلی که شامل کسب حد نصاب نمرات در  نمرات پایانی خردادماه است، شناسایی علاقه و استعداد دانش آموز، بررسی‌های مشاوره‌ای و نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای که شامل آزمون های توانایی و رغبت است، می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما