شناسهٔ خبر: 48707184 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش؛

بازنشستگان از طریق «شبکه شاد» تجارب زیسته خود را به نسل جوان به ویژه دانشجو معلمان، منتقل نمایند

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، با حضور در استودیو نگاه، با اشاره به این که خانواده اصلی ترین فضای آموزشی را داراست؛ تأکید کرد: بازنشستگان از طریق «شبکه شاد» تجارب زیسته خود را به نسل جوان به ویژه دانشجو معلمان، منتقل نمایند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، احمد صافی؛ با حضور در استودیو نگاه اظهار کرد: فضای خانواده، زمینه ساز رشد کودکان است و  خانواده ها به لحاظ فیزیولوژیکی تأثیر عمیقی در رشد همه جانبه ابعاد وجودی کودک و نوجوان دارد و به همین لحاظ، فضای فرهنگ اسلامی و ایرانی و حتی فرهنگ جهانی به خانواده به طور اساسی اهمیت می دهد.

وی با اشاره به این که اولین فضای تربیتی، محیط خانواده بوده و نقش پدران و مادران، نقشی اثربخش است، تصریح کرد: فرزندان این پیام را به خانواده ها اعلام می کنند که «پدر و مادر، من به رفتار شما می نگرم و ناظر به کارهای شما هستم و عمل و رفتار شما الگوی من است.»

 صافی افزود: بعد از خانواده، «مدرسه» می‌تواند در جهت تربیت فرزندان، رکن اساسی باشد. مدرسه باید مانند خانواده، فضای مساعدی برای رشد بچه‌ها فراهم کرده و بعد از خانواده زمینه ساز رشد ابعاد وجودی بچه ها، نقطه عطف تحول و رشد آنها باشد.

وی خاطر نشان کرد: اگر هنرمند، پزشک، مدیر اجرایی، معلم و مهندس موفق می خواهیم، باید مدرسه را دریابیم . معلمان و تلاش آنهاست که استعدادهای سرشار میلیون‌ها دانش‌آموز شکوفا می سازد و به علاقه و استعداد و رغبت های دانش آموز توجه می‌شود و به انسان معنا می دهد.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: معلمان باید آموزش ببینند تا عالم و متبحر شوند. باید از افرادی با توانمندی بالا جهت آموزش و معلمی استفاده شود. دستگاه های مربوطه در امر تعلیم و تربیت، باید سال‌ها روی افراد کار کنند وآموزش دهند و با استعداد و قدرت گفتاری عالی، اشخاص را به عنوان «معلم» انتخاب کنند. معلم یعنی عشق؛ و معلم، اثربخش، عاشق و متحول کننده روح و روان انسان هاست. معلمان چون آتش گردانی هستند که بارقه وجودشان، دانش‌آموزان را روشن می‌کند و آنها را شکوفا می نماید.

وی با اشاره به این که توجه به بازنشستگان باید از سیاست های اساسی همه سازمان ها و ارگان‌ها باشد، افزود: همه باید باور کنند که بازنشستگی یک تهدید نیست، یک فرصت است، رشد و بالندگی دوباره و پیشکسوت ها فرصتی دارند تا تجربه های خود را قلم بزنند، به اسناد آموزش و پرورش دسترسی پیدا کنند، و درباره آنها اظهار ‌نظر کنند.

 صافی گفت: بازنشستگان و پیشکسوتان می توانند از طریق شبکه «شاد» خاطرات و تجربیات شان را ارائه نمایند و به نسل جوان و دانشجویان به ویژه؛ دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر، شهید رجایی و به ویژه دانشگاه فرهنگیان، تقدیم کنند.

ویدئوی این گفتگو را از اینجا مشاهده کنید

نظر شما