شناسهٔ خبر: 48706843 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد؛

لزوم تعیین سقف قرارداد در لیگ برتر فوتبال

موضوع تعیین سقف قراردادها با حضور مدیران هفت باشگاه دولتی و صنعتی در سازمان بازرسی کل کشور بررسی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در جلسه‌ای که به منظور تعیین سقف قرارداد برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال برگزار شد، مدیران‌عامل باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن، فولاد، گل‌گهر و مس رفسنجان به همراه مسئول کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال در این سازمان حضور یافتند.

مسعود طاهری جعفری بازرس کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور در این نشست با انتقاد از وضعیت قراردادها در باشگاه‌های دولتی و صنعتی گفت: متاسفانه برخی بازیکنان به ازای تنها چند دقیقه بازی در یک فصل مبالغ هنگفت و میلیاردی از باشگاه‌ها دریافت می‌کنند که این وضعیت قابل قبول نیست.

وی افزود: باشگاه‌های دولتی بر اساس قوانین خود عمل می‌کنند لیکن باشگاه‌های صنعتی از آنجا که بخشی از سهام آنها از طریق سهام عدالت متعلق به مردم و بخشی هم متعلق به دولت است لذا مکلف به تامین منافع مردم و دولت هستند و قراردادهای نجومی به حقوق مردم و دولت لطمه می‌زند پس اگر باشگاه‌های دولتی و یا صنعتی بخواهند در عقد یا حتی تمدید قراردادها خارج از عرف عمل کند و رفتار آن‌ها مبتنی بر فعل مجرمانه باشد، قطعا سازمان بازرسی کل کشور به آن موضوع ورود و با خاطیان برخورد خواهد کرد.

بازرس‌کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: در گذشته نیز مواردی در قالب جرم احصا شد که پرونده کیفری آنها به دادسرا ارسال شده و در دست بررسی است.

اشکان میرمحمدی بازرس‌کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور در این نشست با انتقاد از وضعیت قرارداد بازیکنان برخی باشگاه‌های صنعتی، گفت: متاسفانه این باشگاه‌ها به برخی از بازیکنان خود حواله فولاد می‌دهند.

وی با تاکید بر غیرقانونی بودن این عمل، اظهار داشت: فولاد طبق قانون باید در بورس عرضه شود. مگر اجازه دارند خارج از روال قانونی به باشگاه و یا بازیکن حواله فولاد بدهند؟ لذا اگر با چنین اقداماتی روبرو شویم، به طور قطع به مراجع قضایی معرفی خواهیم کرد.

 

نظر شما