شناسهٔ خبر: 48706736 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

ریلمی از اکوسیستم مگ‌دارت رونمایی کرد

سیده زینب عابدی راد

ریلمی از اکوسیستم مگ‌دارت رونمایی کرد که علاوه بر شارژ گوشی به‌صورت مغناطیسی بی‌سیم، قابلیت‌های دیگری هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

چند روز پیش شایعه‌ای منتشر شد که بر اساس آن‌، ریلمی در حال کار روی گوشی هوشمندی به نام ریلمی فلش با قابلیت پشتیبانی از شارژ مغناطیسی است. به گزارش GSMArena، این شرکت از یک اکوسیستم جدید با نام مگ‌دارت رونمایی کرده است که شارژ مغناطیسی برای گوشی‌های اندرویدی را ممکن می‌سازد و در کنار آن قابلیت‌های دیگری به همراه دارد. به نظر می‌رسد ریلمی فلش در واقع یک دستگاه مفهومی است که تنها برای نمایش دادن قابلیت‌های این اکوسیستم مورد استفاده قرار گرفته.

ریلمی اعلام کرده است که ریلمی GT می‌تواند اولین گوشی این شرکت با پشتیبانی از شارژ مغناطیسی باشد. برای این مدل، یک کیس مخصوص طراحی شده است که قابلیت شارژ بی‌سیم، به‌خصوص از طریق سیستم مغناطیسی به آن اضافه می‌کند (قابلیتی که GT در حال حاضر به آن مجهز نیست). با این اوصاف، همین کیس‌ می‌تواند برای مدل‌های دیگر هم عرضه شود.

کیس شارژ مغناطیسی ریلمی جی تی

کیس ریلمی GT، به‌صورت یک قاب محافظ با ماژول مگ‌دارت داخلی طراحی شده است. نکته جالب در کیس مذکور این است که پورت USB-C گوشی را اشغال نمی‌کند و می‌توان از آن برای شارژ یا انتقال داده استفاده کرد.

شارژر حجیم مگ‌دارت ریلمی، یک آداپتور ۵۰ واتی است که سریع‌ترین شارژر بی‌سیم مغناطیسی دنیا برای گوشی‌های هوشمند به شمار می‌آید. برای مثال، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی ریلمی GT (یا گوشی مفهومی فلش) با مگ‌دارت، در کمتر از یک ساعت به‌صورت کامل شارژ می‌شود که معادل شارژ با شارژر باسیم ۵۰ واتی سوپردارت همین شرکت است. یک فن داخلی هم برای مگ‌دارت تعبیه شده است که در طول شارژ، گوشی و شارژر را خنک نگاه می‌دارد.

شارژر ۵۰ واتی مگ دارت

با این توضیحات، به نظر می‌رسد مگ‌دارت برای حمل و نقل در خارج از خانه یا سفر چندان مناسب نباشد و به همین دلیل، ریلمی مگ‌دارت ۱۵ وات را هم معرفی کرده که به‌صورت پد شارژ طراحی شده و ضخامت آن ۳٫۹ میلی‌متر است؛ بنابراین مگ‌دارت ۱۵ وات، از مگ‌سیف اپل ضخامت کمتری دارد. برای بهینه شدن این طراحی، ریلمی هوشمندانه عمل کرده است و بیشتر مدارهای مورد نیاز را نزدیک‌تر به بخش انتهایی کابل USB قرار داده و فقط سیم‌پیچ مغناطیسی شارژر را روی پد باقی گذاشته است.

شارژر ۱۵ واتی مگ دارت

شاید ۱۵ وات مقدار کمی به نظر برسد؛ اما این شارژر می‌تواند یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی را در ۹۰ دقیقه شارژ کند. برای مقایسه، سیستم ۱۵ واتی شارژ اپل ۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۲ پرو مکس را در سه ساعت شارژ می‌کند.

ریلمی یک شارژر مگ‌دارت دیگر هم معرفی کرده که به شکل استند است و ۲ واحد را در یک سیستم جای داده. بخشی که بدنه گوشی روی آن قرار می‌گیرد، در واقع نقش یک پاوربانک را دارد که از پایه اصلی جدا می‌شود و قابل جابه‌جایی است. ریلمی به طراحی توجه زیادی کرده و با استفاده از چرم مصنوعی و آلومینیوم، جلوه جذابی به این محصول بخشیده است.

استند شارژر مگ دارت

ریلمی محصولات دیگری هم برای اکوسیستم مگ‌دارت معرفی کرده است. چراغ زیبایی مگ‌دارت (MagDart Beauty Light) نوعی کیس است که یک چراغ حلقه‌ای چرخان روی آن تعبیه شده. برای این چراغ باتری جداگانه تعبیه نشده است و از طریق گوشی و با تکنولوژی شارژ معکوس کار می‌کند. چراغ زیبایی مگ‌دارت از ۶۰ LED تشکیل شده است و دکمه کنترلی تعبیه‌شده روی آن، کنترل کامل روشنایی و دمای رنگ‌ها را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

چراغ زیبایی مگ دارت

آخرین عضو خانواده مگ‌دارت، کیف‌پول مگ‌دارت است که مثل یک پاور بانک عمل می‌کند و از چرم مصنوعی و آلومینیوم ساخته شده است. این کیف پول می‌تواند سه کارت اعتباری را در خود جای می‌دهد و یک پایه (جک) هم در آن تعبیه شده است تا در کاربردهایی مثل فیلم دیدن، بتوان گوشی را با استفاده از آن روی سطح قرار داد.

کیف پول مگ دارت

هنوز مشخص نیست تجهیزات مگ‌دارت چه زمانی و با چه قیمتی عرضه خواهند شد.

نظر شما در مورد اکوسیستم مگ‌دارت ریلمی چیست؟ کدام یک از این تجهیزات را جذاب‌تر و کاربردی‌تر می‌دانید؟

نظر شما