شناسهٔ خبر: 48706703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سیاسی‌امنیتی فرمانداری ابهر:

مراسم‌ عزاداری ابهری‌ها در فضای مسقف برگزار نخواهد شد

زهرا فتحی

معاون سیاسی‌امنیتی فرمانداری ابهر گفت: مراسم‌ عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) این شهرستان در فضای مسقف برگزار نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

حامد محمدی صبح امروز (۱۳ مردادماه) در جلسه ستاد کرونای ابهر که با محوریت برگزاری مراسم‌ عزاداری در ماه محرم برگزار شد، با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان، تصریح کرد: این وضعیت می‌طلبد که مردم بیش از پیش همکاری‌های لازم را در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه ماسک زدن داشته باشند.

وی با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام محرم و آغاز مراسم‌ عزاداری سیدالشهدا (ع)، اظهار کرد: سبک و سیاق برگزاری مراسم‌ عزاداری در سال‌جاری مانند سال گذشته خواهد بود.

معاون سیاسی‌امنیتی فرماندار ابهر، با اشاره به اینکه امسال نیز در ابهر، مراسم عزاداری در فضای مسقف برگزار نخواهد شد، ادامه داد: در مراسم‌ عزاداری که در فضاهای باز برگزار می‌شود، حتماً باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در پیک پنجم این بیماری شاهد افزایش مبتلایان به کرونا و فوتی‌ها در کشور هستیم، عنوان کرد: با توجه به این موضوع، نظارت بر هیئات مذهبی باید توسط ارگان‌های مرتبط انجام شده و مسئولان هیئات نیز همکاری لازم در زمینه برگزاری مراسم‌ عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابهر نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه در راستای برگزاری مراسم‌ مذهبی در ایام محرم، جلسه توجیهی برای هیئات مذهبی ابهر برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه نکات لازم درباره عزاداری‌ها به مسئولان هیئات مذهبی آموزش داده شده است.

حجت‌الاسلام علی بهبودی با بیان اینکه طبق اعلام ستاد ملی کرونا، امسال نیز برنامه‌ها باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، افزود: با توجه به اینکه شرایط کرونایی حاکم بر کشور تجربه برگزاری عزاداری‌ها در سال‌های گذشته، باید آسیب‌شناسی و کاستی‌ها و مشکلات برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر هر ارگانی وظیفه خود را به درستی انجام دهد، شاهد بروز مشکل نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: به برخی از هیئات مذهبی که سال گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تخلف داشتند، هشدارهای لازم داده شده است.

انتهای پیام

نظر شما